بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کورش قهرمانی جهان| ۵ مدال رنگارنگ، حاصل کار نمایندگان ایران در روز نخست

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۸

کاروان کوراش ایران با کسب پنج مدال، مسابقات قهرمانی جهان را آغاز کرد.

به گزارش طرفداری و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، سیزدهمین دوره رقابت‎های کوراش قهرمانی جهان صبح امروز (شنبه) ۵ آذرماه به صورت رسمی در پونام هند آغاز شد.

در وزن ۷۸-کیلوگرم زنان صبا کرمعلی به مصاف حریفان خود رفت و پس برتری مقابل حریفان خود در دورهای مقدماتی به نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله از حریف کره جنوبی خود شکست خورد به مقام سوم مشترک و مدال برنز این وزن دست یافت.

“سوناه لی” از کره‌جنوبی به مقام نخست این وزن دست یافت. “فیلورا ارگاشوا” از ازبکستان دوم شد. صبا کرمعلی از ایران و “عزیزا کوربانوا” از ترکمنستان نیز به صورت مشترک در رده سوم جای گرفتند.

در وزن ۶۶- کیلوگرم مردان، قاسم نوری‌‎زاده پس از کسب برتری مقابل تمامی حریفان خود راهی دیدار نهایی شد.

وی در دیدار پایانی به مصاف آرتیوم شتوربابین از ازبکستان رفت و دیدار را به حریف قدرتمند خود واگذار کرد و به مدال نقره مسابقات کوراش قهرمانی جهان دست یافت.

در وزن ۸۷- کیلوگرم زنان، زهرا باقری پس از کسب برتری مقابل تمامی حریفان خود راهی دیدار نهایی شد. وی در دیدار پایانی به مصاف “یولدوز” از ازبکستان رفت و ضمن کسب برتری مقابل حریف خود به مدال طلای کوراش قهرمانی جهان دست یافت.

در وزن ۸۷+ کیلوگرم زنان، فاطمه برمکی، دارنده مدال طلای کوراش آسیا، با عملکردی درخشان و ضمن برتری مقابل تمامی حریفان، راهی دیدار نهایی شد.

وی در دیدار پایانی مقابل “سنشا تادیال” از هند به برتری رسید و قهرمان جهان شد.

“آنو” از هند و “سیتورا خوسانوا” از ازبکستان به صورت مشترک به مقام سوم دست یافتند.

در وزن ۷۳- کیلوگرم مران، الیاس پاکدل با برتری مقابل حریفان خود به دیدار نهایی راه یافت و در این مرحله “وون جائدوگ” را هم شکست داد و صاحب گردن آویز طلای مسابقات کوراش قهرمانی جهان شد.

در این وزن “نوروز کریمزود” از تاجیکستان و “سولیمانوف” از ازبکستان به صورت مشترک سوم شدند.

پیش از این مدال، صبا کرمعلی در وزن ۷۸- کیلوگرم به مدال برنز، قاسم نوری‌زاده به مدال نقره وزن ۶۶- کیلوگرم، زهرا باقری به مدال طلای وزن ۸۷- کیلوگرم و فاطمه برمکی به مدال طلای وزن ۸۷+ کیلوگرم دست یافته بودند.

با این نتیجه کاروان کوراش کشورمان در روز نخست به ۳ مدال طلا، یک نقره و یک برنز دست یافت.

این رقابت‌ها فردا (یکشنبه) ۶ آذرماه پیگیری خواهد شد.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *