بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

شادی پریدر چگونه دبیر کمیسیون زنان فدراسیون جهانی شد؟

منبع : خبرگزاری مهر
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ | ۸:۰۱

شادی پریدر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اخیر فدراسیون جهانی به عنوان دبیر کمیسیون زنان این فدراسیون انتخاب شد، گفت: من از سال ۲۰۱۷ وارد کمیسیون زنان فیده شدم و دور از ذهن نبود که بعد از پنج سال به واسطه فعالیت‌هایم ارتقای اینچنینی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ابتدا یک عضو عادی در ترکیب کمیسیون زنان فیده بودم و بعد از یک دوره به عضو ارشد ارتقای جایگاه پیدا کردم. طی سال‌های اخیر با این لقب پیگیر فعالیت‌هایم در کمیسیون زنان بودم تا اینکه اخیراً با موافقت رئیس فیده به عنوان دبیر منصوب شدم.

نایب رئیس فدراسیون شطرنج با اشاره به اینکه حدود سه ماه پیش انتخابات فدرسیون جهانی برگزار شد، خاطرنشان کرد: طی این مدت اعمال تغییرات موردنظر در ترکیب کمیسیون‌ها بر اساس گزینه‌های پیشنهادی در حال بررسی بود. در این زمینه انتخاب و رای گیری در کار نبود. گزینه‌های مطرح می‌شدند و با موافقت نهایی رئیس و دیگر اعضای هیات رئیسه اعمال آنها به سرانجام می‌رسید. من هم از گزینه‌های موردنظر بودم که متصدی دبیری کمیسیون زنان شدم.

پریدر در مورد اینکه «دقیقا چه فاکتور و ویژگی کاری باعث گزینه شدن برای دبیری کمیسیون زنان شد؟»، گفت: طی پنج سالی که از ورودم به کمیسیون زنان می‌گذرد از جمله اعضای فعال این کمیسیون بوده‌ام که در زمینه‌های مختلف و به ویژه توسعه کمیسیون زنان و تعامل و همکاری آن با دیگر کمیسیون‌ها پیشنهاد داشته و پیگیر آنها بوده‌ام.

وی ادامه داد: سال گذشته از طرف فیده سال ویژه شطرنج زنان نامگذاری شد و به مناسبت آن چند فستیوال ویژه شطرنج زنان برگزار شد، برنامه انتخاب زنان برتر و تاثیرگذار شطرنج دنیا و تقدیر از آنها برگزار شد، برگزاری سمینارهایی به منظور افزایش آگاهی زنان و … در برنامه بود که در همه حضور مشارکت فعال داشتم.

دبیر کمیسیون زنان فیده تاکید کرد: حالا هم توسعه شطرنج زنان و بررسی معضلات پیش روی آنها مانند همراهی مادران با فرزندانشان در رویدادهای مختلف، چالش‌هایی که در راه رشد و ورود به دنیای حرفه‌ای با آن مواجه می‌شوند، گسترده‌تر شدن شطرنج زنان در بخش آماتورها و…. از جمله برنامه‌هایی است که در کمیسیون زنان مطرح است و به شدت پیگیر آنها خواهم بود تا به نتیجه برسید.

شادی پریدر ابراز امیدواری کرد که حضورش در کمیسیون زنان به عنوان دبیر بتواند کمک حال شطرنج ایران در حوزه بانوان باشد و در گسترده‌تر شدن فعالیت‌های این بخش تاثیرگذاری لازم را به همراه داشته باشد.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *