بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

جام جهانی قطر| ایران – ولز؛ شکار اژدها برای بازگشت غرور و امید به صعود

منبع : خبرگزاری تسنیم
تعداد نظرات کاربران : 1 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ | ۰:۳۶

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال ایران در حالی از ساعت 13:30 امروز (جمعه) در دومین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر به مصاف ولز می‌رود که اعضای تیم ملی پس از شکست مقابل انگلیس در نخستین بازی، یکدل و همقسم شده‌اند تا برای دفاع از اعتبار و حیثیت فوتبال ایران در دو بازی آینده با قدرت ظاهر شوند و علاوه بر بالا بردن شانس صعود خود؛ به حاشیه‌های پیش آمده در این مدت هم پایان دهند. قطعاً کار تیم ملی برای صعود از مرحله گروهی سخت خواهد بود اما  بازیکنان تیم ملی می‌توانند با شکست ولز و آمریکا برای اولین بار شانس خود را در مرحله حذفی جام جهانی امتحان کنند.کی‌روش: بازیکنانم دشمن ورزش نیستند و می‌خواهند برای مردم ایران بازی کنند/ تیم‌های عالی بعد از شکست بر می‌گردندشاگردان کی‌روش در دقایق پایانی بازی با انگلیس، نشان دادند که اگر اتحاد و انسجام تیمی‌‌شان را حفظ کنند، می‌توانیم به پیروزی مقابل ولز در بازی با ولز امیدوار باشیم. به احتمال فراوان کارلوس کی‌روش برای پیروزی برابر ولز تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد خواهد کرد و قرار گرفتن بازیکنانی مثل علی قلی‌زاده، سردار آزمون و حتی سامان قدوس در کنار مهدی طارمی در فاز هجومی تیم، موجب زهردار شدن حملات تیم ملی خواهد شد. کی‌روش در روزهای گذشته سعی کرده شکست مقابل انگلیس را از ذهن بازیکنانش پاک کند و در صحبت با ملی‌پوشان خواسته انگیزه و اعتمادبه‌نفس را به آنها برگرداند و یک تیم همدل و متحد را برای تقابل با ولز به میدان بفرستد.

در دیدار با انگلیس، ترکیب متفاوت خط دفاعی‌مان ناهماهنگی‌هایی را به وجود آورد و باعث شد که کی‌روش در بین دو نیمه تغییراتی را ایجاد کند. باید ببینیم مرد پرتغالی برای بازی با ولز چه نفراتی را برای قرار دادن در خط دفاع مدنظر دارد تا انسجام دفاعی تیم ملی بیشتر شود. پس از مصدومیت علیرضا بیرانوند در بازی با انگلیس، این بازیکن رسما بازی با ولز را از دست داد و حالا باید دید از بین سه دروازه‌بان دیگر یعنی حسینی، عابدزاده و نیازمند کدامیک درون دروازه ایران خواهد ایستاد.طارمی: بهترین عملکرد‌مان را در بازی فردا نشان خواهیم داد/ ما تحت فشار نیستیم

تیم ملی فوتبال ولز هم دومین حضورش در جام جهانی را پس از سال 1958 تجربه می‌کند و می‌خواهد برای دومین بار هم در قطر از مرحله گروهی صعود کند و اگر فکر کنیم که کار راحتی مقابل این تیم داریم، کارمان سخت خواهد شد. با این حال قطعاً ولز به اندازه انگلیس تیم قدرتمندی نیست و شکست آنها دور از دسترس نخواهد بود و می‌توانیم در مصاف با تیم هفدهم رده‌بندی فیفا به پیروزی برسیم. همانطور که کی‌روش و کادرفنی از بازیکنان خواسته‌اند، ملی‌پوشان باید برای دومین بازی خود در جام جهانی 2022 قطر از نظر روحی و روانی خودشان را به سطح بالایی برسانند و تنها برای پیروزی و بالا بردن شانس صعود‌شان بازی کنند.  ما در تاریخ فوتبال‌مان تنها یک بار سابقه بازی با ولز را داریم که آن بازی هم برمی‌گردد به قبل از جام جهانی 1978 آرژانتین که در یک بازی دوستانه با نتیجه یک بر صفر مقابل ولز شکست خوردیم و حالا باید ببینیم دومین تقابل دو تیم چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت. 

گرت بیل، دنیل جیمز، آرون رمزی، وین دیویس و نکو ویلیامز ستاره‌هایی هستند که در ترکیب ولز قرار دارند، حضور این بازیکنان نشان می‌دهد که اژدهایان (لقب ولز) تیم از پیش بازنده‌ای نیست و یکی از نقاط مثبت این تیم روحیه تیمی آنهاست که می‌تواند برای موفقیت آنها به کمک‌شان بیاید. در این بین شاگردان کی‌روش که دومین جام جهانی پیاپی را تقریبا با این ترکیب در کنار هم تجربه می‌کنند، می‌توانند در دومین بازی‌شان در جام جهانی 2022 به پیروزی برسند و با شکار اژدها قدمی بزرگ برای بازگشت غرور و امید به صعود به اردوی ایران بردارند.سرمربی ولز: برای رویارویی با ایران برنامه داریم و می‌دانیم چطور بازی کنیم/ ما فقط برای فوتبال اینجا هستیم

تیم ملی ایران یک بازی دوستانه با تیم ولز قبل از جام جهانی 1978 آرژانتین انجام داده که ولز در آن دیدار یک بر صفر به پیروزی رسید اما فردا روز دیگری برای فوتبال ایران خواهد بود؛ روزی که دعای خیر یک ملت حامی معنوی ملی‌پوشان است تا نخستین برد جام جهانی 2022 برای ایران رقم بخورد.

جدول گروه B در پایان دور نخست

1- انگلیس – 3 امتیاز
2- آمریکا – یک امتیاز
3- ولز – یک امتیاز
4- ایران – بدون امتیاز

انتهای پیام/

خرید بلیط اتوبوس

یک پاسخ به “جام جهانی قطر| ایران – ولز؛ شکار اژدها برای بازگشت غرور و امید به صعود”

  1. محمد گفت:
    0
    0

    هفت خوان رستم
    کشته شدن اژدها
    تیم ولز فقط بیل را داره و بازیکن خطرناکی هست ولی یه نفر هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *