بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اقدام انگیزشی سرمربی انگلیس/ در انتظار بازی «فرسایشی» مقابل ایران

منبع : خبرگزاری مهر
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ | ۹:۵۷

به گزارش خبرنگار مهر، نشریه گاردین در آستانه دیدار تیم ملی انگلیس مقابل ایران، به جنبه‌های روانشناسی «گرت ساوتگیت» برای بازیکنان انگلیس پرداخت و تاکید کرد که این مربی این مربی رویکردی سه جانبه برای آمادگی روانی و حضور در مسابقات قطر دارد.

در این گزارش آمده است:

«گرت ساوتگیت با لبخند گفت: “ما باید از سیاست قطر، سیاست ایران … و کمی کار تاکتیکی در زمین عبور کنیم. ” آنچه سرمربی تیم ملی انگلیس می‌خواست به صراحت بیان کند، واضح بود. پس از تمام جنجال‌هایی که این جام جهانی را تحت الشعاع قرار داده است، زمان آن رسیده است که او و بازیکنانش دلیل حضورشان در اینجا را بپذیرند و در حالی که نسبت به مسائل مختلف حساس هستند، هیچیک از آنها نباید در مورد احساس هیجان قبل از بازی نخست مقابل ایران خجالت بکشند یا درگیر آن بشوند.

اگر تشخیص داده شود که ایران می‌تواند مهره سختی برای شکستن باشد – تیم کارلوس کی روش فشرده خواهد بود و شکستن آن دشوار است – ساوتگیت مطمئن است که انگلیس آماده است. این به دلیل کار روانی است که او از زمان جمع کردن بازیکنانش در اولویت قرار داده است. ساوتگیت گفت: “ما باید مطمئن شویم که هدف و طرز فکرمان چیست – تا آنجا که توانایی تاکتیکی و تکنیکی داریم روی آن تمرکز کرده‌ایم.”»

در ادامه این گزارش به اقدامات انگیزشی انگلیس در قبال بازیکنان هم اشاره شده است: «لذت واژه اصلی بوده است. محیط هتل تیم در الوکره برای کمک به آرامش بازیکنان طراحی شده است. اتحادیه فوتبال امیدوار است که جزئیات کوچک تفاوت را ایجاد کند، مانند قرار دادن عکس‌های عزیزان بازیکنان در اتاق خواب آنها.

تمرین ساوت‌گیت طوری تنظیم شد که در بدو ورود سبک باشد، سپس برای سازگاری با گرما برای مدت کوتاهی سخت‌تر شد و مجدداً او فشار تمرینات را کاهش داد. سرمربی به تیم خود گفته است که تقصیر آنها نیست که مسابقات در قطر برگزار می‌شود و کاملاً واضح است که او درباره این تصمیم چه فکر می‌کند. چیزی که او می‌خواست بازی کند موقعیت نادری است که آنها در آن قرار می‌گیرند: نماینده انگلیس در یک تورنمنت بزرگ، تحقق رویاهای دوران کودکی.»

سرمربی انگلیس همچنین با مثال زدن تیم آلمان و ذکر افتخارات بین المللی این تیم، تلاش کرده است تا ذهنیت بازیکنانش را برای قهرمانی در این دوره از جام جهانی آماده کند.

گاردین در بخش پایانی این مطلب با اشاره به شرایط تیم ملی ایران نوشت: «صبر امری حیاتی است. در ۱۰۰ بازی تحت هدایت کی روش، ایران تنها در ۱۵ بازی، دو یا چند گل دریافت کرده است. یک نبرد فرسایشی در راه است.»

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *