بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

پوچتینو: هری کین به بایرن مونیخ نمی‌‌رود؛ آرژانتین در این جام جهانی در خدمت مسی است

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۳

مائوریسیو پوچتینو اعتقاد دارد که جام جهانی 2022 قطر یک موقعیت و مسئله جدید برای فوتبال خواهد بود و دست و پنجه نرم کردن با آن، هیجان انگیز است.

طرفداری | یک از غایبان بزرگ این جام جهانی، بدون شک ایتالیا خواهد بود که در نیمه نهایی پلی آف جام جهانی مقابل مقدونیه شمالی حذف شد. نبود قهرمان چهار دوره از این رقابت‌ها در جام جهانی برای پوچتینو که رگ و ریشه ایتالیایی نیز دارد، دردناک است. او در مصاحبه با سایت آلمانی (SZ) در این‌باره گفت:

با تمام احترام، ایتالیا هم باید آنجا باشد. مانند هر قهرمان جهان! فیفا برای همه قهرمانان جام جهانی یک وایلد کارت (سهمیه آزاد) برای حضور در این رقابت‌ها در نظر بگیرد. 

پوچتینو در مورد تجربه خودش از حضور در جام جهانی مشترک کره جنوبی-ژاپن در سال 2002 در تیم ملی آرژانتین با مربیگری مارچلو بیلسا نیز صحبت کرده است. او گفت: 

ما یکی از تیم‌های مدعی بودیم. شاید به خاطر اینکه در مرحله مقدماتی عملکرد خوبی داشتیم. همچنین فوتبالیست‌های بزرگی در تیم خود داشتیم. اما به مرور زمان متوجه می‌شوید که برای رسیدن به جام جهانی، به چیز‌های بیش‌تری نیاز دارید. 

با وجود اینکه انتظارات زیادی از آرژانتین در آن جام جهانی وجود داشت، اما آلبی سلسلته در گروه (F) پایین‌تر از تیم‌های ملی سوئد و انگلیس سوم شد و از دور این رقابت‌ها کنار رفت. پوچتینو در مورد دلیل ناکامی‌شان در آن زمان، گفت: 

فصل بسیار طولانی بود. ابتدا یک اردو تمرینی در شهر رم و سپس در توکیو برگزار کردیم. زیر نظر بیلسا به مدت یک ماه، هر روز دو بار تمرین می‌کردیم و در این زمان، از تلویزیون می‌دیدیم که تیم ملی برزیل به پارک دیزنی در توکیو رفته‌ است. گاهی اوقات باید از یکنواختی خارج شوید در غیر این صورت، به مشکل می‌خورید.

پوچتینو در ادامه گفت: 

برای این جام جهانی چنین چیزی تکرار نخواهد شد. اساسا هیچ اردو آماده سازی برای آن وجود ندارد. اگر یک مربی در جام جهانی بودم، دید منفی نسبت به این موضوع نداشتم. برعکس انگیزه زیادی برایش داشتم و برایم هیجان انگیز بود. این یک موقعیت جدید است و هیچکس برای آن کتاب درسی ندارد. هر کاری که انجام دهید، خوب خواهد بود. بازیکنانی که در اختیار دارید، در بهترین فرم خود هستند زیرا تعطیلات تابستانی و تمرینات پیش فصل را پشت سر گذاشته‌اند. از نظر داده‌های فیزیکی، این باید بهترین جام جهانی تاریخ باشد.  

پوچتینو در مورد تیم ملی آرژانتین و تفاوتی که با تورنومنت‌های قبلی دارند، گفت: 

فکر می‌کنم که همه درک کرده‌اند که این آخرین جام جهانی لیونل مسی خواهد بود. به همین خاطر اکنون جو مثبتی پیرامون آرژانتین به وجود آمده که می‌گویند این‌بار باید در خدمت لئو باشند. بازیکنان خوبی هم تیمی مسی هستند و کادر فنی نیز، درک خوبی از نیاز‌های تیم دارند. به طور کلی، تیمی هستند که می‌دانند چکار کنند تا بهترین بازیکن جهان، احساس کند بهترین بازیکن جهان است. 

پوچتینو در مورد اینکه دیگو مارادونا از لیونل مسی در آرژانتین محبوب‌تر است، گفت:

به معنای واقعی کلمه، دیگو یک انسان متفاوت بود. او همیشه بالافاصله واکنش نشان می‌داد اما لئو درون گرا است. وقتی صحبت از نشان دادن احساسات در جمع می‌شود، او فرد محتاطی است. اما بیایید با این موضوع کنار بیاییم. مردم می‌خواهند ببینند قهرمان‌شان گریه می‌کند، بحث می‌کند، می‌خندد. با دیگو، هر گونه از این احساسات را بلافاصله می‌توانستید ببینید.

پوچتینو در مورد اینکه وقتی در پاری سن ژرمن از مسی به عنوان بهترین بازیکن جهان نام برد، اعتراض دیگر بازیکنان را در بر داشت یا خیر، گفت: 

در یک مصاحبه یک بار از من پرسیدند که کدام بازیکن از نظر من بهترین است. بنزما، لواندوفسکی و مسی؛ من هم گفتم مسی. روز بعد نیمار پیش من آمد و من باید به او پاسخ می‌دادم و همچنین یاد آوری می‌کردم که چه سوالی از من پرسیده شده است. همچنین او اصلا جزو گزینه‌ها نبود. بعد از این مکالمه، هر دو خندیدیم. 

پوچتینو در مورد تفاوت مهاجمانی مانند نیمار، مسی و بنزما با دیگران، گفت:

بنزما، مسی، هری کین و ام باپه نوع دیگری از بازیکنان هستند. نمی‌توان آن‌ها را به مهاجم بودن، محدود کرد. آن‌ها بازیکنان کاملی هستند. وقتی کین را تازه دیدم، او چیزی که الان هست، نبود. کیلیان نیز تجربه لازم برای درک نیاز‌های تیم در هر لحظه را نداشت. 

پوچتینو در ادامه بیش‌تر در مورد شاگرد مورد علاقه‌اش هری کین صحبت می‌کند. او گفت: 

وقتی در سال 2013 به تاتنهام رفتم، او 20 یا 21 سالش بود. نزدیک به شش با او بودیم و از نزدیک مراحل رشدش را مشاهده می‌کردیم. مزیتی که او داشت این بود که وقتی بالغ شد، مشهور هم شد. برای مثال ام باپه از سال‌ها پیش به یک چهره رسانه‌ای تبدیل شده است. کین مانند یک کارگر است. در هر کاری که انجام می‌دهد، فوق العاده منظم است. او همچنین یک آدم کمال گرا نیز هست. او می‌تواند 100 پنالتی دقیقا در یک گوشه دروازه بزند. او یقین دارد که با تمرین کردن، به موفقیت نیز خواهد رسید. این یکی از دلایلی است که او به این سطح رسیده است.

پوچتینو در اینکه هری کین را بیش‌تر به عنوان یک شماره 10 (هافبک هجومی) می‌بیند یا یک شماره 9 (مهاجم نوک)، گفت: 

او توانایی ذهنی و جسمی دارد که می‌تواند از پس انجام هر کاری، بر بیاید. همیشه گفته‌ام که کین می‌تواند در تمام پست‌ها بازی کند. او بهترین مدافع در ضربات ایستگاهی، بهترین پرس کننده و بهترین در مصاف‌های تک به تک بود. 11 تا مارادونا جواب نمی‌دهد اما 11 تا کین، کاملا جواب می‌دهد. با این حال او به نظرم باید بیش‌تر نقش یک رهبر را ایفا کند و در این زمینه بهتر شود.

پوچتینو در مورد گمانه زنی‌های احتمال انتقال هری کین به بایرن مونیخ در تابستان آینده، گفت:  هری به بایرن برود؟ این تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که او طرز فکرش را تغییر دهد که من بعید بدانم چنین کاری کند. او به انگلیس و کشورش خیلی وابسته است. او می‌خواهد بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر باشد. این هدف او است.  همیشه او را بازیکنی می‌دیدم که اگر بخواهد انگلیس را ترک کند، به باشگاه مانند رئال مادرید خواهد رفت. 

پوچتینو در مورد تحت فشار بودن تیم ملی انگلیس در جام جهانی، گفت: 

 من چنین اعتقادی ندارم. تصور می‌کنم که استرس آن‌ها از درون تیم نشات می‌گیرد. از نظر من آن‌ها نسلی در اختیار دارند که همه باید به آن حسادت کنند. در مقایسه با برزیل، فرانسه و آلمان، انگلیس بازیکنان با استعداد بیش‌تری دارد. 

پوچتینو در مورد تیم‌هایی که به نظرش شگفتی ساز این جام جهانی خواهند شد، گفت: 

دانمارک یکی از آن‌ها خواهد بود. اما دو یا سه است که من این را می‌گویم. من فوتبال، مربی و بازیکنان‌شان را دوست دارم. همچنین اروگوئه نیز می‌تواند از این دسته باشد. آن‌ها دی‌ان‌ای برنده‌ای دارند. هرگز یک اروگوئه‌ای را دست کم نگیرید و این را جدی می‌گویم. من به آن‌ها حسادت می‌کنم. آن‌ها از نظر سیاستی و اقتصادی با ثبات ترین کشور آمریکای جنوبی هستند. 

پوچتینو در مورد تیم ملی آلمان و هانسی فلیک، گفت: 

فلیک را می‌شناسم زیرا قبل‌تر مقابل هم قرار گرفتیم. ما همچنین در پاریس نیز با یکدیگر ملاقات کردیم. هنگامی که او برای دیدن تیلو کرر و یولیان درکسلر به آنجا آمده بود. او مرد فوق العاده‌ای است اما فکر می‌کنم هنوز به زمان نیاز دارد. آلمان در میانه یک تغییر نسل قرار دارد. آن‌ها بازیکنان خوبی مانند هاروتز، کیمیش، سانه و موسیالا را هم نیز دارند. من موسیالا را خیلی دوست دارم، او بازیکن با کیفیتی است. در بایرن مونیخ بر خلاف پدری جوان در بارسلونا، او مجبور نیست تمام بار تیم را به دوش بکشد.  

پوچتینو در مورد اینکه آلمان برای این جام جهانی چه چیزی کم دارد، گفت: 

یک ام باپه، یک نیمار، یک کین یا یک لیونل مسی. 

 

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *