بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

توسعه ورزش با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی/ تبدیل مدیریت هزینه به مدیریت درآمد

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱:۳۰

اتفاقات رخ داده در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی موجب توسعه ورزش می‌شود.

به گزارش طرفداری؛ شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مهمترین زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان محسوب می شود که با توجه به کثرت و گستردگی ابنیه‌های ورزشی در سراسر ایران مسئولیت بزرگ و کلیدی در جغرافیای ورزش ایران دارد. این شرکت به نوعی قلب تپنده و موتور وزارت ورزش است و یکی از بازوان مهم و اصلی وزراتخانه به شمار می‌رود که نقشی مهم اما مستتر در توفیق ورزش ایران دارد. اماکن و ابنیه فدراسیون‌های ورزشی و سالن و مجموعه‌های تمرینی تیم‌های ملی جملگی تحت نظارت و مسئولیت این شرکت هستند و همین عامل نشان دهنده اهمیت و نقش ویژه آن در ورزش قهرمانی به ویژه تیم‌های ملی به شمار می‌آید.

با روی کار آمدن دولت دوازدهم و استقرار تیم جدید در حوزه ورزش، علیرضا عاصم یوسفی از سوی حمید سجادی به عنوان مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن کشور منصوب شد و در اوایل حضور خود به دلیل نداشتن سابقه ورزشی مورد انتقاداتی قرار گرفت اما امروز بعد از حدود یک سال از قبول این پست در شرکت توسعه با نگاهی به عملکرد این مدیر منصوب شده سجادی می‌توانیم به او نمره قبولی دهیم. آنچه نشان می‌دهد که مدیریت جدید شرکت توسعه و تجهیز برای انتقادات سازنده گوش شنوا دارد.

 همین مدت اندک در کارنامه عاصم یوسفی مواردی به چشم می‌خورد که قابل توجه است. پرداخت ۴۰۰ میلیارد بدهی شرکت و توسعه حقوق کارمندان، کاهش ۳۶۰ پرونده باز در محاکم قضایی به ۱۶۰ پرونده، دعوت و جذب پیمانکاران برای ۱۵ پروژه ورزشی که در سال گذشته و ۵ پروژه در سال جاری افتتاح شده، درآمد شرکت از اماکن ورزشی از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۳۷۰ میلیارد تومان، افزایش مبلغ اجاره زمین های تنیس از ۷ میلیارد تومان به ۷۰ میلیارد تومان و مبلغ اجاره بدنسازی از ۵ میلیارد تومان به ۱۰۱ میلیارد تومان، بازسازی کامل رختکن های ورزشگاه شیرودی، آغاز بازسازی ورزشگاه آزادی و پرژکتورها و طرح توسعه واگذاری اماکن فرسوده به پیمانکاران و کسب درآمد از تبلیغات محیطی برای شرکت و… از جمله اقدامات موثری بود که در حوزه درآمدی شرکت توسعه صورت گرفته و تعامل خوبی که این مدیر با پیشکسوتان و فدراسیون ها و جامع ورزش دارد را از جمله مهمترین اتفاقات و اقدامات انجام شده در دوره جدید شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بوده.

این روند و اقدامات صورت گرفته نشان داده مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، مانند مدیران گذشته و مورد حمایت دولت؛ تنها مدیریت هزینه نبوده بلکه با رویکردی اصولی و درست به درآمدزایی توجه ویژه‌ای داشته تا باری از روی دوش ورزش بردارد و برخلاف همیشه سربار ورزش نباشد. اتفاقات رخ داده در این شرکت ثابت می‌کند لزوما نباید حتما ورزشی باشیم تا بتوانیم در مسند ریاست باشیم. مدیریت علمی و عملگرا در هر حوزه‌ای رمز پیشرفت و توسعه است و این همان نکته‌ایست که در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی شاهد بوده‌ایم؛ آنچه می تواند باعث رشد ورزش شود.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *