بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

بسحاق: شرایط حضورم در تیم ملی مهیا نبود/ خیلی مربیان قبل از باخت سناریو می‌چینند

منبع : خبرگزاری تسنیم
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۶

– اخبار ورزشی –

محمدعلی بسحاق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص انصراف از کاندیداتوری هدایت تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی اظهار داشت: مسابقات جهانی یک رویداد بزرگ است که نیاز به زمان دارد. اردوی تیم ملی تکواندو از ابتدای سال با حضور مقانلو در حال برگزاری است و ایشان با بچه‌ها کار کردند، بر همین اساس صلاح نبود که در فاصله 30 تا 40 روز به مسابقات جهانی هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرم.

وی تصریح کرد: اگر از ابتدا اردو دست من بود، قطعاً  انتخابی‌و موارد دیگر را بر اساس شیوه کار خود برنامه‌ریزی می‌کردم. در این شرایط همه کارها انجام شده است و زمانی تا مسابقات جهانی باقی نمانده است. بر همین اساس به ساعی گفتم بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی در مسابقات جهانی مقانلو است و ما نیز هر حمایتی بتوانیم انجام خواهیم داد تا تیم نتیجه بگیرد.

سرمربی تیم ملی تکواندو امید در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد با این تصمیم نشان داده است که تحت هر شرایط حاضر به قبول هدایت تیم ملی نبوده است، گفت: اگر مصاحبه‌های من را در این مدت خوانده باشید، همیشه گفتم که تیم ایران بهترین تیم دنیا است و در تکواندو دنیا جایگاه دارد و یکی از قوی‌ترین کشورها است. همیشه وقتی با نیروهای جوان و کم تجربه اعزام شدم، عنوان کردم که ما می‌توانیم بهترین باشیم و این نیز به خاطر اعتقاد به بچه‌ها است.

بسحاق خاطرنشان کرد: هیچ وقت دنبال بهانه نبودم، در حالی که متاسفانه خیلی از مربیان قبل از باخت، سناریو را می‌چینند و عنوان می‌کنند تیم جوان است و 70 تا 80 درصد بازیکنان ما بی‌تجربه هستند. اصلاً به این چیزها اعتقاد ندارم و معتقدم وقتی مسئولیتی را قبول کردید باید با شجاعت، قدرت و اعتماد به توانایی‌های خود جلو بروید.

وی ادامه داد: اگر به توانایی‌هایی خود اعتقاد نداشته باشیم و باری به هر جهت بخواهیم مسئولیت را قبول کنیم، هر کسی می‌تواند سرمربی تیم ملی باشد و در صورت نتیجه نگرفتن نیز هزار بهانه بیاورد. همیشه اگر موفقیتی کسب کردم به تلاش مربیان پایه، هیئت‌ها و باشگاه‌ها اشاره کردم و عنوان کردم که به عنوان هماهنگ کننده تیم را به مسابقات بردم و نتیجه گرفتم. تا امروز نیز نتایج بد نبوده است، اما شرایط حال حاضر برای حضورم در تیم ملی مهیا نبود.

سرمربی تیم امید تکواندو در خصوص شروع تمرینات و برنامه‌های این تیم گفت: همانطور که می‌دانید مقانلو تا پایان مسابقات جهانی به عنوان سرمربی انتخاب شده است و امیدوارم در مسابقات جهانی نتیجه بگیرد. در این صورت حق ایشان است که در المپیک پاریس حضور داشته باشد. ما نیز قرار است تیم امید را با حضور نفرات 17 تا 20 سال و با ماهیت واقعی تشکیل بدهیم. موضوعی که در گذشته نیز به آن اشاره کرده بودم که تیم امید واقعی را از شهریورماه خواهید دید تا بتوانیم حلقه واصله بین رده سنی نوجوانان و بزرگسالان باشیم و کمک بزرگی به تکواندو کشور کنیم.

بسحاق در خصوص زمان شروع تمرینات تیم امید گفت: قرار بود اردوی تیم ملی بعد از انتخابی برگزار شود، اما با دعوت فدراسیون روسیه قرار است تعداد زیادی از بچه‌های نوجوان به یک کمپ تمرینی در این کشور بروند. بعد از پایان این کمپ اردوی خود را آغاز خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که با مشاهده رقابت‌های انتخابی تیم ملی، چه ارزیابی در خصوص عملکرد تیم ملی در جهانی مکزیک خواهد داشت، گفت: اکثر بچه‌های باتجربه ما در انتخابی به جوانان باختند و باید به این جوانان اعتماد کرد. اگر سرمربی تیم ملی بودم به این جوانان اعتماد می‌کردم و بنا بر انتخابی تیم خود را انتخاب می‌کردم.

سرمربی تیم امید در مورد اینکه هنوز ترکیب تیم ملی با وجود برگزاری انتخابی اعلام نشده و قرار است در کمیته فنی در این خصوص تصمیم گیری شود، گفت: کمیته فنی در شرایط برابر می‌تواند کمک کند، اما وقتی انتخابی برگزار شده است با عدم انتخاب بازیکنی که همه حریفان خود را شکسته داده، با چالش مواجه خواهیم شد.راهیابی 17 تکواندوکار به اردوی تیم ملی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *