بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

مردان ایران در جام جهانی; علی پروین، پایین تر از حد انتظار

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مهر ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۸

تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 1978 بسیار روی حضور و درخشش علی پروین حساب کرده بود، او کاپیتان مقتدر تیم ملی و بهترین بازیکن فوتبال ایران در 7 سال گذشته بود اما در جام جهانی او اصلا ندرخشید.

به گزارش طرفداری، علی پروین در حالی که 31 سال و 8 ماه سن داشت نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و علیرغم این که او در هر 3 بازی تیم ملی حضور داشت، 270 دقیقه بازی کرد و 270 دقیقه کاپیتان تیم ملی فوتبال بود اما در حد یک بازیکن کاملا معمولی در جام جهانی حضور داشت.

به طور کل در کارنامه ورزشی علی پروین سال 57 سال خوبی نبود اما او با علم بر این که افت کرده است در سالهای بعد بر تلاشش افزود و در سال 1360 در حالی که 35 ساله شده بود عملکرد خوبی در فوتبال ایران داشت، علی پروین که در پرسپولیس از هافبک راست کمی جلوتر رفته و به خط حمله پیوسته بود در سال های 61 و 63 در مسابقات فوتبال باشگاه های تهران به عنوان آقای گلی رسید.

در جام جهانی 1978 کارنامه ای منحصر به فردی از علی پروین ثبت نشده است و او روی هیچ کدام از گلهای ثبت شده و حتی فرصت های گلی که داشتیم تاثیر گذار نبود.

علی پروین در صورت حضور ایران در جام جهانی 1982 می توانست یک بار دیگر در جام جهانی فوتبال حضور یابد اما این اتفاق هیچ وقت برای او رخ چون ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی حضور پیدا نکرد.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *