بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سیدورف: این که بعد از میلان پیشنهاد مربیگری نداشتم، آزاردهنده بود

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مهر ۱۴۰۱ | ۲۰:۱۳

کلارنس سیدورف به زمان خود در میلان نگاهی انداخت و توجه را به تعداد محدود مربیان سیاه پوستی که در فوتبال کار می کنند جلب کرد.

طرفداری | هافبک سابق اینتر و میلان از ژانویه تا ژوئن 2014 با روسونری به عنوان سرمربی آنها شش ماه کار کرد و در مجموع 22 بازی را زیر نظر داشت که در آن میانگین 1.59 امتیاز در هر بازی به دست آورد. پس از ترک این باشگاه، او به مدت دو سال در فوتبال بیکار بود و سپس به مربیگری تیم چینی شنژن بازگشت و پنج ماه در آنجا بود.

سیدورف که در فستیوال ورزشی تورین صحبت می کرد، از دوران سرمربیگری میلان و کمبود پیشنهاداتی که پس از این تجربه دریافت کرده بود صحبت کرد: از خودم پرسیدم که چرا فرصت های دیگری در ایتالیا ندارم، دو فرزندم اینجا به دنیا آمده اند. من فکر نمی‌کنم این کشور نژادپرستی باشد. نژادپرستان وجود دارند، اما اینطور نیست که تمام مردم نژادپرست باشند.

اگر به آنچه اتفاق افتاد نگاه کنید، دلیل کمی برای درک این موضوع وجود دارد که کسانی که بعد از من به میلان آمدند بلافاصله تیم پیدا کردند و من حتی پیشنهادی دریافت نکردم. آن هم پس از 20 سال اقامت در ایتالیا. یا به من گفتند که نمی‌خواهند با پیشنهادی به من توهین کنند. شما پیشنهاد بدهید، سپس من تصمیم می‌گیرم که مورد توهین قرار گرفته ام یا نه!

این مرد 46 ساله هلندی سپس تصمیم خود برای نقل مکان به چین و تعداد کم مربیان سیاهپوست شاغل در فوتبال مدرن را مورد بحث قرار داد: این مساله فقط در ایتالیا نیست، همه جا مربیان سیاهپوست کمی وجود دارند. اولین پیشنهاد جدی خود را در چین دریافت کردم، آن را پذیرفتم زیرا سفر را دوست دارم و هر پروژه را به یک چیز مهم تبدیل می کنم. اما ناامید کننده است که می بینم پس از تجربه من در میلان که در آن خوب کار کردم، تماسی دریافت نکردم. 

فوتبال بازتاب جامعه است. من آن را به یک ماموریت زندگی تبدیل کردم، ایجاد برابری.

سیدورف پس از حضور در چین، مجدداً 18 ماه استراحت داشت و سپس هدایت دپورتیوو د لاکرونیا را برعهده گرفت، جایی که او 16 بازی را زیر نظر داشت و میانگین 0.75 امتیاز در هر بازی به دست آورد.

یک ماه پس از آن تجربه، او سرمربی کامرون شد و یک سال در آنجا گذراند و در مجموع 12 بازی را مدیریت کرد و این تیم را به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آفریقا هدایت کرد.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *