بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

حال و روز عجیب سه شیرها؛ وضعیت حریف ایران قرمز است!

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۵

2 مساوی و 3 شکست در 5 بازی اخیر باعث شده انتقادات زیادی به گرت ساوتگیت و سبک بازی او وارد شود؛ ضغف در خط حمله و هم چنین خط دفاع موجب شده بسیاری از فوتبال دوستان معتقد باشند سه شیرها در این دوره از جام جهانی نتایج جالبی را کسب نخواهند کرد.

به گزارش طرفداری، گرت ساوتگیت در اولین دیدار خود با مجارستان در لیگ ملت های اروپا با چیدمان 3-4-3 راهی میدان شد. سه شیرها قبل از رویارویی با مجارستان، تحت هدایت گرت ساوتگیت هیچ وقت با این سیستم بازی نکرده بودند. عجیب تر از این چیدمان، حضور کایل واکر در پست RCB یا همان راس راست دفاع سه نفره بود.

از طرفی استفاده از مانت در سمت چپ زمین و در پست وینگر نیز انتخاب نادرستی بود؛ مانت بازیکنی با توانایی بازی در پست 10 یا همان CAM است، استفاده از او در پست وینگر چپ توانایی های او را محدود می کند و قدرت هجومی انگلستان را کاهش می دهد.

در این بازی جود بیلینگام نیز که یک هافبک میانی است مجبور به بازی در پست هافبک دفاعی کنار دکلان رایس شد. انگلستان در این بازی BIG CHANCES  یا همان موقعیت قطعی گلزنی ایجاد نکرد اما در سمت مقابل، مجارستان با ایجاد 3 موقعیت قطعی گلزنی وضعیت بهتری نسبت به انگلستان داشت.

در دیدار با آلمان، انگلستان به سیستم قبلی خود برگشت؛ سیستم 1-3-2-4. سیستمی که سه شیرها در یورو از آن استفاده کردند و در نهایت به فینال رسیدند اما این بار مقابل آلمان ناموفق بودند و تا دقیقه 88 با نتیجه 1 بر 0 بازنده بازی بودند تا اینکه یک ضربه پنالتی ساوت گیت و شاگردانش را نجات داد.

انگلیس در 5 بازی اخیر خود فقط یک گل به ثمر رسانده که همان گل هم از روی نقطه پنالتی به ثبت رسیده است. استفاده از بازیکنان در پست غیر تخصصی، سرعت کم در انتقال توپ از دفاع به حمله از دلایل ناکام بودن سه شیرها در خط حمله است.

پس از دیدار با آلمان، سه شیرها در دو بازی بعدی خود مقابل ایتالیا و مجارستان با سیستم 1-3-2-4 راهی زمین شدند اما باز هم در موقعیت سازی دچار مشکل بودند. دیدار مجارستان هم با شکست سنگین 4 بر صفر پشت سر گذاشته شد تا موجی از انتقادها به سبک بازی انگلیس وارد شود. مرد اول نیمکت انگلستان با بهترین نسل فوتبال این کشور، ضعیف ترین نتایج را دیدار های اخیر کسب کرده است.

گرت ساوت گیت نه تاکتیک مشخصی دارد و نه چیدمانی مشخص! او هنوز به ترکیب ثابت خود نرسیده و با آزمون و خطا دنبال یافتن تاکتیک و ترکیب مد نظرش است. زمان سریع می گذرد و انگلیس در حساس ترین شرایط خود است.

سه شیرها شب گذشته هم مقابل ایتالیا شکست خوردند تا از راهیابی به مرحله بعدی رقابت های لیگ ملت های اروپا بازبمانند.

به نظر شما انگلستان در جام جهانی موفق می شود؟

دسته بندی ها : طرفداری

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *