بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

نقاط ضعف و قوت اروگوئه زیر ذره بین طرفداری | 2-4-4 احتمالی آلونسو مقابل ایران

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۸

راس ساعت 19:30 امروز، ایران و اروگوئه دیداری دوستانه را در کشور اتریش برگزار می کنند.

به گزارش طرفداری، حالا باید منتظر اجرای چه تاکتیکی از سوی دیگو آلونسو، سرمربی اروگوئه باشیم؟

آخرین باری که اروگوئه با سیستم 2-4-4 بازی کرده است به 5 فروردین 1401 بر می گردد، دیداری که مقابل پرو برگزار شد؛ در نهایت اروگوئه با تک گل دآراسکاتا به برتری رسید.

طبق احتمالات مختلف، اروگوئه در دیدار امروز برابر ایران با سیستم 2-4-4 بازی خواهد کرد و باید منتظر حضور همزمان داروین نونیز و لوییس سوارز در ترکیب ابتدایی این تیم باشیم.

اروگوئه در دیدار برابر پرو درصد مالکیت و تعداد پاس کمتری نسبت به این تیم داشت اما موقعیت های بیش تری خلق کرد؛ شاگردان آلونسو در سیستم بازی شان حمله های خود را از کناره زمین شروع می کنند و با ارسال به تیر دورتر و نقطه کور دروازه و قطع توپ از سوی بازیکن حاضر در آن منطقه موقعیت های جدی را به وجود می آورند. نمونه این تاکتیک را در گل اول اروگوئه به پرو می توان مشاهده کرد.

از نکات دیگر تاکتیک آلونسو در این سیستم جابجایی سریع نونیز و سوارز است. در دقایق مختلف بازی یکی از آنها نقش مهاجم FALSE 9 را ایفا می کند و به بازیسازی تیم کمک می کند و توپ ها را به کناره زمین می برد و  دیگری نقش TARGET MAN را ایفا می کند و با جایگیری در محوطه جریمه حریف به دنبال فرصت مناسب برای گلزنی است.

هنگام حملات اروگوئه در این سیستم، مدافعان وسط این تیم متمایل به جلو بازی می کنند و برای پخش توپ فاصله زیادی بین آنها ایجاد می شود؛ همین فاصله بین مدافعان، به تیم حریف فرصت ضد حمله های برق آسا را با استفاده از توپ های ارسالی بلند می دهد. تاکتیکی که پرو از آن استفاده کرد و با توجه به سرعت نه چندان زیاد دیگو گودین و رائول خیمنز تا حدی موفق بودند اما بازیکنان پرو در زدن ضربه آخر دقت لازم را نداشتند.

حضور هافبک هایی مثل فدریکو والورده، رودریگو بنتانکور، لوکاس توریرا، ماتیاس وسینو و… باعث انعطاف پذیری تاکتیکی این تیم در خط هافبک می شود. پرسینگ شدید این بازیکن ها با کمک سوارز و نونیز اجازه بازی سازی از تیم حریف را می گیرد و به طبع بهترین راه برای خارج شدن از زیر فشار شدید این تیم روی اوردن به توپ های هوایی یا انجام کار های ترکیبی است.

نبود دیگو گودین و رائول خیمنز این نوید را به ما می دهد که خط دفاعی این تیم دچار تزلزل شود و در بازی سازی هم دچار ضعف. به این علت که در 4 بازی از 5 بازی اخیر این تیم حداقل یک نفر از زوج گودین و خیمنز در ترکیب اولیه این تیم حضور داشته است.

حالا باید منتظر باشیم و ببینم کارلوس کی روش برای مقابله با تیم آماده و سرحال دیگو آلونسو چه برنامه ای را مد نظر دارد.

پیش بینی شما از نتیجه دیدار امروز ایران – اروگوئه چیست؟

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *