بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کی‌روش شجاع باشد و دفاع اتوبوسی را کنار بگذارد/ امیدوارم مهدی طارمی مدافع پشت ۱۸ قدم نشود / از بازی‌هایی تیم ملی در دوره اسکوچیچ بیشتر لذت بردم

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۷

مرتضی کرمانی مقدم در مورد وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان پس از بازگشت کارلوس کی‌روش اظهار کرد: کی‌روش ۸ سال در فوتبال ما کار کرد و با وجود دو دوره صعود به جام جهانی، از لحاظ صعود از مرحله گروهی این رقابت‌ها و کسب مقام در آسیا کارنامه روشنی نداشت. هر چند تیمی که اکنون در اختیارش قرار گرفته از تیمی که پیش از این در اختیار داشت، بهتر است و به همین دلیل انتظارات نیز در حال حاضر از او بیشتر است.

وی افزود: اسکوچیچ با وجود همه مشکلات ما را به جام جهانی رساند، اما درنهایت مسائلی اتفاق افتاد که کی‌روش جانشینش شد. خود مردم می دانند چه دست‌هایی پشت پرده وجود داشت، اما اعتقاد دارم سبک بازی دفاعی تیم ملی و دفاع اتوبوسی کی‌روش دیگر در جام جهانی امیدوارکننده نخواهد بود.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه اگر دراگان اسکوچیچ در این تیم می‌ماند، می‌توانستیم به صعود از مرحله گروهی یا دست‌کم کسب نتایج خوب در این مسابقات امیدوار باشیم، عنوان کرد: اسکوچیچ در این دو سال آشنایی کاملی با تیم ما به دست آورد. کارش را هم خوب انجام داد و دست‌کم از لحاظ فوتبال رو به جلو و  نترس بودن وضعیت بهتری از تیم کی‌روش داشت، اما اکنون باید همه این مسائل را کنار بگذاریم و دست به دست هم بدهیم و از کارلوس کی‌روش و تیمش حمایت کنیم تا تیم ملی بتواند در جام جهانی بتواند نتیجه بگیرد.

کرمانی مقدم در خصوص اینکه آیا تیم ملی با حضور کی‌روش راحت می‌تواند از گروهش صعود کند، گفت: نباید این توقع را ایجاد کرد. کی‌روش در دو دوره جام ملت‌های آسیا نتوانست با تیم ما به فینال برسد. فوتبال ما باید در آسیا حرف اول را بزند اما ۴۶ سال است راهی فینال جام ملت‌ها نشده است. اکنون به تیم ملی امیدوار هستم، زیرا نفرات داخلی و لژیونرهای باکیفیتی در اختیار داریم، فقط امیدوارم مهره‌سوزی نکنیم و شرایط طوری نشود که از مهدی طارمی برای دفاع کردن در پشت ۱۸ قدم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: فوتبال صرف دفاعی انرژی نفرات خط حمله را تقلیل می‌دهد و با این سبک خط جلوی ما کارایی خوبی ندارد. امیدوارم کی‌روش نسبت به قبل شجاع‌تر باشد و تیم را هجومی‌تر بچیند. شاید با این کار در هر سه بازی شکست بخوریم، اما به فوتبال زیبا امیدوارتر می‌شویم. مردم از چنین فوتبالی لذت بیشتری خواهند برد.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال افزود: البته وقتی می‌گویم هجومی، منظورم این نیست که مقابل انگلیس ۳-۳-۴ بازی کنیم بلکه نباید خیلی هم ترسو باشیم. نباید با ۱۱ بازیکن در ۱۸ قدم بمانیم و زیر توپ بزنیم. دفاع کردن خیلی خوب است و کی‌روش هم این کار را به خوبی بلد است، اما به این شرط که در زمان به دست آوردن توپ از آن به خوبی استفاده کنیم، نه اینکه پس از ارسال دو پاس، توپ را به تیم حریف بدهیم. در دوره قبلی کی‌روش چنین کاری را زیاد نمی‌دیدیم.

کرمانی‌مقدم در خصوص اینکه انتقادات زیادی به اسکوچیچ در خصوص نحوه مدیریت بازیکنان، ارتباط صمیمانه نداشتن با آنها و بدون پیروزی ماندن در سه دیدار با تیم‌های زیر ۵۰ رنکینگ فیفا مطرح شده، توضیح داد: دیدار ما با الجزایر دوستانه بود و نباید خیلی به نتیجه آن اهمیت داد. مقابل کره نتوانستیم پیروز شویم اما جایگاه‌مان را هم در جدول ببینید.  قبول دارم که توانایی بازیکنان نقش کلیدی در صعود تیم ملی به جام جهانی داشت و نمی‌گویم فقط کار خوب اسکوچیچ عامل این صعود شد، اما من از بازی‌هایی که از تیم ملی در دوره اسکوچیچ دیدم، بیشتر از دوره کی‌روش لذت بردم.

وی خاطرنشان کرد: کی‌روش نیز مربی بسیار بزرگی است که در چهار جام جهانی حضور داشته، اکنون هم برای خودش افتخارآمیز است که با تیم ما وارد جام جهانی می‌شود. از او می‌خواهم تیم را شجاع‌تر به زمین بفرستد. او مربی است که روابط عمومی بسیار خوبی دارد و با بازیکنان نسبت به اسکوچیچ خیلی بهتر ارتباط برقرار می‌کند.  شاید اسکوچیچ با بازیکنان چندان رفیق نمی‌شد اما هر کسی خصوصیات اخلاقی خاصی دارد.

کرمانی مقدم عنوان کرد: اسکوچیچ خالصانه کار کرد و مظلومانه رفت. من از این موضوع ناراحت هستم.  می‌گویم باید بیشتر به او احترام می‌گذاشتند و با احترام بدرقه‌اش می‌کردیم. اسکوچیچ مربی خوبی بود که با تیم‌های متوسط باشگاهی ما نتایج خوبی به دست آورد. اکنون هم امیدوارم تیم ما برای اولین بار از مرحله گروهی صعود کند. این کار دور از دسترس نیست. هر چند تیم‌های سختی همگروه ما هستند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا تیم ملی با حضور کی‌روش یکدل‌تر خواهد شد و بازیکنان همدلی بیشتری به دست می‌آورند. دیگر شاهد دودستگی نخواهیم بود و بازیکن وجود نمی‌کند در مورد سرمربی نظر بدهد. اگر جای فدراسیون بودم، دو سه بازیکنی که در این موضوع دخالت کردند را از فهرست تیم ملی کنار می‌گذاشتم. حتی اگر در جام جهانی نتیجه نمی‌گرفتیم. همین کارها باعث شد نظم و انضباط در دوره اسکوچیچ در تیم ما دیده نشود.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *