بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

دورخیز روس‌ها برای حضور در رقابت‌های جهانی کشتی

منبع : خبرگزاری مهر
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | ۹:۴۶

به گزارش خبرنگار مهر، آتش جنگ روسیه و اوکراین که سال گذشته آغاز شد بلافاصله دامن ورزش روس‌ها را گرفت و این کشور را با محرومیت‌های سنگین و جدی روبرو کرد. در این راستا اتحادیه جهانی کشتی نیز با وجود تأخیری سوال برانگیز و عجیب، مجبور به تبعیت از سازمان‌های بین‌المللی شد و دستور به محرومیت کشتی روسیه از میزبانی و شرکت در تمامی میادین بین‌المللی داد.

با این وجود گویا کاسه صبر روس‌ها لبریز شده و متولیان کشتی این کشور سعی دارند به هر نحو ممکن مسیر بازگشت خود به میادین بین‌المللی را هموار سازند؛ مسیری که از اواخر سال گذشته همچنان مسدود و کشتی گیران نامدار و بزرگ روسیه را در آستانه اُفت روحی و جسمی قرار داده است.

البته متولیان کشتی روسیه از جمله میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی این کشور چندان هم بیکار نماندند و سعی دارند با نفوذ بالای خود در سیستم مدیریتی اتحادیه جهانی کشتی، زمینه حضور کشتی گیران روس در مسابقات پیش رو را فراهم آورند. مامیاشویلی به تازگی کشتی جهان بدون روسیه را بدون هیچ آینده و توسعه‌ای خوانده و معتقد است تداوم این وضعیت در نهایت به ضرر کشتی جهان خواهد بود. به همین دلیل وی قصد دارد تا بزودی به محرومیت روسیه در مسابقات جهانی پیش رو پایان دهد و با هر ترفند و تدبیری، کشتی‌گیران کشورش را راهی صربستان کند.

متولیان کشتی روسیه امیدوارند جامعه جهانی کشتی بالاتر از فشارهای سیاسی عمل کرده و استقلال خود را نشان دهد. ضمن اینکه آنها وعده داده‌اند با تمام توان هر کاری که برای حضور پر قدرت کشتی گیران روسی در مسابقات جهانی لازم است، انجام خواهند داد. در این رابطه می‌توان به اخبار رسانه‌های رسمی روسیه اشاره کرد که اعلام کرده‌اند متولیان ورزش این کشور در نظر دارند برای پایان دادن به محرومیت کشتی گیران از شرکت در مسابقات بین‌المللی به دادگاه داوری ورزش (CAS) شکایت کنند.

این در حالی است که مسابقات کشتی قهرمانی جهان طی روزهای ۱۰ تا ۱۸ شهریور در بلگراد صربستان برگزار می‌شود و روس‌ها تلاش دارند تیمی قدرتمند و مدعی را به این رقابت‌ها اعزام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *