بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

جهان فوتبال در انتظار معجزه دو سرمربی مشهور ؛ آیا جام‌ها به مادرید و رم می‌آیند ؟

فینالیست شدن رئال مادرید و آس رم با آنجلوتی و مورینیو در جام های معتبر اروپایی به قلم دکتر تورج عاطف

نویسنده : ParsFootball NewsAgency
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۴

دو تیم فوتبال رئال مادرید و آس رم چند روز دیگر در دو فینال مهم اروپایی به مصاف رقیبان خود می رودند . رئال و رم در حالی از دو سرمربی مشهور دنیای فوتبال یعنی کارلو آنجلوتی و خوزو مورینیو بهره می گیرند که قهرمانی در این دو جام می تواند افتخار بزرگی برای آن ها باشد .

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بازی برگشت دو تیم فوتبال رم و لستر سیتی در چارچوب مسابقات جام کنفرانس اروپا در فصل 22- 2021 که تمام شد و رم به عنوان یکی از فینالیستها اولین فینال این جام انتخاب شد . شاهد یک پیام احساسی از سوی خوزه مورینیو با چشمان گریان بودیم . متن پیام چنین بود :

اگر اجازه دهید می‌خواهم پیامی برای مربی‌ای بفرستم که دوست من است. کارلتوی بزرگ ! بیا هر دو برویم و در این فینال‌ها برنده شویم .

برای بسیاری از علاقمندان مورینیو متن این پیام می توانست ارتباطی با علایق مورینیو به کارلو آنجلوتی و تیم رئال مادرید داشته باشد اما شاید اگر علاقه به تاریخ داشته باشیم می توانیم چنین برداشت کنیم که آقای خاص قصد داشت از کلیه امکانات روحی و روانی برای فتح اولین جام اروپایی رم بهره بگیرد و برای این کار از اسطوره رم ( کارلو آنجلوتی ) و دو واقعه بزرگ و تلخ رم بهره می گیرد تا گفته جرج سانتیانا برای تیم رم رخ ندهد . چگونه ؟
برای پاسخ به این پرسش باید گذری به تاریخ فوتبال رم داشته باشیم .


اولین نکته مربوط به کارلو آنجلوتی می شود . کارلو آنجلوتی بازیکنی از نسل تیم رم است که پس از 41 سال از سال 1942 توانستند این تیم را به دومین قهرمانی در سری آ برسانند و همین طور تیمی که در فینال لیگ قهرمانان اروپا توانستند را در فصل 84- 1983 برای اولین بار تجربه کنند. آنها در فصل 84- 1983 در ورزشگاه رم بازی فینال و قهرمانی را بر روی ضربات پنالتی به لیورپول باختند و اولین جام اروپایی را با تمامی تلخی واگذار کردند و تا به امروز که این نوشته در سال 2022 نگاشته می شود هرگز به فینال این بازی ها نرسیدند .


اما در گذر تاریخ یک اتفاق تلخ دیگری هم برای رم رخ داده است . آنها برای بار دوم در تاریخشان به یک فینال اروپایی دیگر در فصل 91- 1990 رسیدند . فینال جام یوفا که در آن روزگار نام فینال لیگ اروپا و بازیهای فینال هم به صورت رفت و برگشت بود و یک بار دیگر رم در بازی برگشت میزبان بود و در حالیکه بازی را در برابر حریف نام آورش یعنی اینتر میلان برد اما در مجموع رفت و برگشت فینال را 2- 1 بازنده شد وجام را از دست داد و تا به امروز ( فصل 22- 2021) دیگر به این فینال نرسیده است نکته جالب آنجا است که آنجلوتی در آن سالها یکی از مهره های بزرگ تیم میلان دهه 90 رقیب تیم اینتر میلان بود و بی تردید تلخی آن باخت برای او چون دیگر عاشقان رم بود
و حالا خوزه مورینیو توانسته است رم را برای سومین بار به یک فینال اروپایی در یک جام دیگر که در فصل 22- 2021 اولین دوره و فینال آن برگزار و قهرمان خود را می شناسد با اشکهای فراوانش برساند .


مورینیو در لیگ قهرمانان اروپا با پورتو و اینتر قهرمان و با منچستر یونایتد در لیگ اروپا تاج پادشاهی این مسابقات اروپایی را بر سر نهاده است و بی گمان خیال دارد در این جام هم قهرمانی را تجربه کند خصوصا آن که اولین قهرمانان لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در تاریخ رئال مادرید و تاتنهام هستند که روزگاری در آنها مربیگری کرده ولی هرگز با آنها قهرمان اروپا نشده است و حالا می خواهد با کسب این قهرمانی برای اولین بار این جام را با فرمت جدید به ایتالیا ببرد .
خوزه مورنیو می داند بردن فینال چه معنائی برای رم و آنجلوتی بعنوان بازیکن آن سالهای رم و عاشقان جالو و روسی ( زرد و قرمزها ) دارد . گرگهای رمی به رهبری خوزه مورینیو این بار می خواهند فینالی که بر خلاف دو فینال دیگر در خانه یعنی شهر رم برگزار نمی شود را با خاطره خوش به پایان برسانند .آیا آقای خاص موفق می شود و بار دیگر چشمان اشک آلود او را در تیرانا آلبانی محل برگزاری فینال خواهیم دید یا تاریخ دوباره برای رم تکرار می شود؟

اختصاصی خبرگزاری پارس فوتبال – دکتر تورج عاطف

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *