بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

رسمی ؛ داور خارجی ، داور دربی در فینال جام حذفی ؟ + سند

خداداد افشاریان ، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال : بازی ایرانی ، فقط با داور ایرانی

نویسنده : Parsfootball Instagram Service
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۹:۳۱


خداداد افشاریان ، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: یک بار پیش از این گفتم که خیر، بازی ایرانی است و داور هم ایرانی خواهد بود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

خداداد افشاریان در حاشیه برگزاری جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت:

آیتم‌های زیادی در هیئت رئیسه فدراسیون مصوب شد. ما مصوبه‌ای در کمیته داوران داشتیم و امروز به هیئت رئیسه دادیم. خیلی خوشحالیم که لیگ برتر تمام شد و خداکند که لیگ یک هم این هفته تمام شود و در بازی‌های جام حذفی هم حق به حق‌دار برسد. کمیته داوران یکی از معضلاتی که داشت، کسوت داورانی بود که در کشور بودند و قضاوت به آنها نمی‌رسید و یا آن شایستگی و لیاقت را نداشتند و قضاوت نمی‌کردند و ما را اذیت می‌کردند. باشگاه‌ها توقعات به‌حقی داشتند، ما اشتباهات مرگباری در طول فصل داشتیم و در کنار آن قضاوت‌های خوبی هم صورت گرفت.

وی ادامه داد:

ما باید به داوری‌مان کمک کنیم و شرایط کار را بهبود بخشیم. به خاطر همین اولین آیتم ما برای فصل آینده کم کردن تعداد داوران است. کمیته داوران تصویب کرد که ما برای لیگ برتر به یک استانداردی برسیم، هرچند که اگر VAR بیاید ممکن است که شرایط کمی تغییر کند، ولی آن چیزی که در مصوبه داشتیم ما 80 داور برای لیگ برتر و پنج داور ذخیره هستند و 100 داور برای لیگ یک داریم که از پنج نفر از کسانی که در لیگ دو شایسته بودند، استفاده می‌کنیم، به همین ترتیب در لیگ‌های پایین‌تر هم کار می‌کنیم. ما باید یکسری تعداد مشخص داور داشته باشیم که به آنها بازی برسد و اگر مشکلی هم بود آنها را بازخواست و یا تشویق‌شان کنیم و کمتر تیم‌ها ضرر کنند. شاید مدینه فاضله این نباشد، ولی باید به این سمت برویم و حتماً مصوب می‌کنیم که معیارهایی برای 80 داور تعیین کنیم. همه باید کمک کنند که داوران خوبی در فصل آینده داشته باشیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه به عملکرد داوری نمره قبولی می‌دهد، گفت:

اگر بخواهیم سه هفته پایانی را ملاک قرار دهیم، بسیار خوب بودند و از همه هفته‌ها عملکرد بهتری داشتند. راهی برای فرار از حقیقت نداریم. در بازی‌هایی بوده که داوران نتیجه را تغییر دادند، ولی اگر بخواهم بگویم که راضی هستم یا نه، داوران می‌توانستند بهتر کار کنند.

افشاریان درباره شرایط داوران الیت فدراسیون فوتبال تصریح کرد:

منصوریان و عرب‌براقی دو تن از داورانی بودند که در دو هفته از لیگ زیر نظر AFC کار کردند و ناظر AFC عملکرد آنها را بررسی کرد و نمره قبولی گرفتند. حدس می‌زنم در آینده خبرهای خوبی از این دو داور بشنویم.

وی در پاسخ به این پرسش که «تصمیمی برای استفاده داور خارجی در فینال جام حذفی ندارید؟»، خاطر نشان کرد:

یک بار پیش از این گفتم که خیر، بازی ایرانی است و داور هم ایرانی خواهد بود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که بالاخره VAR به لیگ بیست‌وسوم می‌رسد یا خیر، یادآور شد:

در جلسه امروز هیئت رئیسه هم درباره این موضوع بحث شد و با توجه به اینکه در بدنه دولت دوست دارند این اتفاق بیفتد، حس می‌کنم که دستورات خوبی دادند و فکر می‌کنم در چهار پنج ورزشگاه این سیستم را داشته باشیم و تا اوایل فصل این اتفاق بیفتد.

افشاریان در واکنش به دریافت مطالبات داوران و همچنین سیستم رادیویی آنها، تصریح کرد:

نمی‌دانم که داوران تا چه هفته‌ای پول گرفته‌اند، ولی می‌دانم که سازمان لیگ پیگیر این موضوع است و قبل از کلاس‌ها همه را تسویه حساب می‌کنند. امروز درباره افزایش حق‌الزحمه داوران صحبت شد و در جلسات آینده ممکن در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود و خبرهای خوبی برای داوران در راه است. درباره سیستم رادیویی هم باید بگویم که برای تهیه 10، 12 سیستم رادیویی مشکل نداریم. ما ابتدا منتظر هستیم که ببینیم چه اتفاقی برای VAR می‌افتد، بعد از آن اقدام خواهیم کرد.


خبر خوش برای کاربران پارس فوتبال: مشاهده هرگونه محتوایی اعم از خبر ، عکس و ویدئو برای کاربران پارس فوتبال نیم بها خواهد بود.

در اینجا در این باره بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *