بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

تلاش جاه‌طلبانه هالند برای راه رفتن روی آب

خیز ارلینگ هالند برای شکستن رکورد رالف دین با 60 گل زده در یک فصل فوتبال انگلیس

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۲:۵۱
خیز ارلینگ هالند برای شکستن رکورد رالف دین با 60 گل زده در یک فصل فوتبال انگلیس

ارلینگ هالند مهاجم نروژی سیتی شانس رسیدن به رکوردی را دارد که خالق آن، برای شکسته شدنش، شرط جالبی گذاشته است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

ارلینگ هالند مهاجم نروژی سیتی شانس رسیدن به رکوردی را دارد که خالق آن، برای شکسته شدنش، شرط جالبی گذاشته است.

به گزارش پارس فوتبال، ارلینگ هالند در اولین فصل حضور خود در لیگ برتر خیلی زود توانست در ترکیب منچسترسیتی جا افتاده و رکوردهای شگفت انگیزی را ثبت کند. او 14 گل طی 8 بازی نخست – شامل دو هت تریک مقابل کریستال پالاس و ناتینگهام فارست- خود برای سیتی زد تا جای هیچ حرف و حدیثی را نگذارد.

هالند که در حال حاضر با 25 گل طی 19 بازی نخست خود در لیگ برتر، همچنان به روند خوبش ادامه می‌دهد، در تلاش است تا رکورد 37 گل زده آن شیرر و آندی کول در یک فصل را جابه‌جا کند؛ چیزی که با روند فعلی او خیلی دور از دسترس نیست.

مهاجم نروژی سیتی علاوه بر رکوردهایی مثل رکوردی که به آن اشاره کردیم، شانس این را دارد که رکوردهایی بسیار قدیمی – پیش از لیگ برتر – را هم به نام خود تغییر دهد؛ از جمله بیشترین گل زده در یک فصل از فوتبال انگلیس. این رکورد در فصل 28-1927 به نام ویلیام رالف دین ثبت شد. او در آن فصل توانست با زدن 60 گل طی 39 بازی، اورتون را قهرمان کند.

سال‌ها پس از این رکورد شگفت‌انگیز، از رالف دین پرسیده شد که آیا کسی می‌تواند رکوردش را بشکند؟ جواب او جالب و سرشار اعتماد به نفس بود:

مردم از من می‌پرسند که آیا این رکورد 60 گل هرگز شکسته می‌شود؟ فکر می‌کنم این اتفاق رخ خواهد داد، اما فقط یک مرد این کار را انجام خواهد داد؛ مردی که روی آب راه می‌رود. فکر می‌کنم او تنها کسی است که می‌تواند این کار را انجام دهد.

حالا هالند با آمار گلزنی قابل توجه خود چالش راه رفتن روی آب را به عنوان یک جاه‌طلبی بزرگ در نظر گرفته است. دین در آن فصل میانگین 1.5 گل زده در هر بازی را به جای گذاشت و این در حالی است که هالند تا این جای فصل میانگین گلزنی 1.3 را ثبت کرده است.

تد هارپر از بلکبرن در فصل 26-2025 توانست 43 گل به ثمر رسانده و رکورد بیشترین گل زده را به نام خود ثبت کند؛ این رکورد اما تنها دو سال بعد توسط دین با 60 گل زده شکسته شد. از آن زمان به بعد 40 گل در یک فصل را هم خیلی به ندرت شاهد بودیم و جیمی گریوز آخرین بازیکنی بود که 60 سال پیش به آن دست یافت.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *