بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی

مهدی تاج : به این دلایل سرمربی تیم ملی داخلی باشد بهتر است!

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۰
مهدی تاج

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در گفتگو با برنامه ورزشگاه از چالش‌های فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی خبر داد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در گفتگو با برنامه ورزشگاه از چالش‌های فدراسیون برای انتخاب سرمربی خبر داد.

به گزارش پارس فوتبال، با توجه به قطعی شدن پایان همکاری فدراسیون فوتبال ایران با کارلوس کی‌روش، پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی وارد فاز دیگری شده و حالا گزینه‌های محدودتری برای نشستن روی نیمکت تیم ملی روی میز هیئت رییسه فدراسیون فوتبال قرار گرفته است.

در همین خصوص، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال، صبح امروز در گفتگویی تلفنی با برنامه ورزشگاه، به سوالات پیرامون سرمربی بعدی تیم ملی پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید؛

تاج صحبت‌هایش را این‌طور آغاز کرد:

در مورد سرمربی تیم ملی دو نگاه متفاوت در کشور وجود دارد. یک نگاه مربی داخلی که موافقین و مخالفینی دارد و یک نگاه هم مربی خارجی که آن هم به همین صورت است.

در خصوص نگاه مربی داخلی، ما افتخارآفرینان بسیاری در داخل کشور داریم که خیلی زحمت کشیدند و بسیاری از نقاط مثبت محصول فعالیت آنهاست. آقای مهاجرانی، آقای پروین، آقای دایی، آقای قلعه‌نویی و بسیاری از عزیزان دیگر. همین اخیرا، آقای نکونام، آقای هاشمیان. خیلی کمک کردند به تیم ملی.

نگاه خارجی هم همین است. به نظر من آقای کی‌روش تاثیر مثبتی روی فوتبال ما گذاشت. در مورد مربی خارجی ما یک محدودیتی داریم. همان‌طور که در صحبت‌های خود فرمودید، مساله تحریم، یک مساله‌ای است که در همه جا تاثیر خود را گذاشته و ما هم با همین شرایط باید زندگی خود را دنبال کنیم. کشور ما عزیز و محترم است و ما هم به قوانینش احترام می‌گذاریم. با همین قوانین هم باید فدراسیون را اداره کنیم و اگر کاندیدا و انتخاب شدیم با همین قوانین آمدیم. یعنی پذیرفتیم شرایط را ولی اگر پول نقد هم داشته باشیم انتقالش به فردی در خارج از کشور هیچ رقمه عملیاتی نیست. شما پرونده ویلموتس که جلوی شما است، یکی از متهمانش خود ماییم. یعنی من، آقای اصفهانیان که میهمان شما هستند و هشت نفر دیگر. چرا متهم شدیم؟ چون نتوانستیم به موقع پول ایشان را بدهیم. به همین شکل برانکو، کالدرون، استراماچونی و ده تا بیست تای دیگر به استناد بند دو قراردادهای فیفا، یعنی اگر دو ماه پرداختی نداشتیم، فسخ یک طرفه می‌کنند و تمام پول را مطالبه می‌کنند. چند پرونده نظیر آن را خود شما دیدید و دارید که داریم پول‌های آن را می‌دهیم. یعنی اگر بخواهیم یک مربی خوب و باکیفیت که رزومه‌ی خوبی دارد، که فراوان هم نمونه‌های آن را داریم، چرا که همه طالب حضور در ایران هستند با این سطح گسترده بازیکن و لژیونر، بیاوریم، به مشکل می‌خوریم.

تاج در خصوص واقعی بودن مذاکره با خمس بنا بر ادعای AS اسپانیا گفت:

یک سری مواردی که رسانه‌ها اعلام می‌کنند، گمانه‌زنی خودشان است. مثلا دیدم فردی را مطرح کردند و عده زیادی به عنوان موافق و مخالف صحبت کردند در حالی که هیئت رییسه فدراسیون اصلا بی‌خبر بوده است و در جریان این افراد نیست. ولی به هر جهت عرض کردم این دو انتخاب یکی از کارهایی است که پیش روی هیئت رییسه است و به سرعت انتخاب خواهد شد. فقط راجع‌به نوع انتخاب عرض کردم که هم به داخلی نگاه وجود دارد و هم خارجی. یعنی اگر خارجی انتخاب کردیم و یک عده آمدند انتقاد کردند که چرا، ما این‌ها را قبول داریم. یعنی می‌فهمیم و به این نتیجه رسیدیم که مزایای خارجی شاید بیشتر باشد. یا اگر داخلی انتخاب کردیم و یک عده انتقاد کنند به شرایط مربی داخلی، این را هم از الآن می‌پذیریم ولی به این نتیجه رسیدیم این گزینه در شرایط فعلی با توجه به جمیع جهات برای فوتبال ما بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *