بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

رئال 3-1 اتلتیکو: به یاد فینال لیسبون

صعود رئال مادرید به نیمه نهایی کوپا دل ری با برتری برابر اتلتیکو مادرید در وقت های اضافه

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ | ۸:۰۵
رئال مادرید

رئال مادرید در دیداری جذاب و تماشایی موفق شد 3-1 اتلتیکو را شکست بدهد و راهی مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

رئال مادرید در دیداری جذاب و تماشایی موفق شد 3-1 اتلتیکو را شکست بدهد و راهی مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری شود.

به گزارش پارس فوتبال، در این دیدار شاگردان کارلو آنچلوتی ابتدا از حریف عقب افتادند اما توانستند کار را به تساوی بکشند تا بازی در وقت های اضافی دنبال شود. در وقت‌های اضافی و با 10 نفره شدن اتلیکو، رئال مادرید به دو گل دیگر رسید و 3-1 پیروز شد تا به جمع چهار تیم پایانی کوپا دل ری برسند.

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و در دقیقه 9 بود که روی اشتباه توماس لمار، رئالی‌ها صاحب اولین موقعیت بازی شدند اما پیش از اینکه وینیسیوس جونیور ضربه نهایی را بزند، تکل عالی رینالدو، دروازه اتلتیکو مادرید را نجات داد.

در ادامه این رئالی‌ها بودند که تا اندازه‌ای ابتکار عمل را در دست گرفتند و در دقیقه 13 بار دیگر یک حمله خطرناک را شکل دادند اما این بار هرموسو بود که با یک تکل عالی، مانع از رسیدن توپ به لوکا مودریچ و تک به تک شدن او با یان اوبلاک شد.

در مقابل این اتلتیکو مادرید بود که در دقیقه 19 روی اولین موقعیت جدی‌اش به گل رسید. روی یک حرکت تیمی عالی بود که توپ در سمت راست به نائول مولینا رسید و پاس در عرض او به دهانه دروازه را آلوارو موراتا با بغل پا تبدیل به گل کرد.

بعد از این گل بازی متعادل دنبال شد تا اینکه در دقیقه 31، روی ارسال تونی کروس، این ادر میلیتائو بود که می توانست کار را به تساوی بکشد اما ضربه سر او از کنار دروازه اتلتیکو به بیرون رفت.

در دقایق پایانی نیمه اول هم حملات دو تیم ادامه پیدا کرد اما توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و این نیمه با برتری 1-0 اتلتیکو به پایان رسید.

نیمه دوم با برتری رئال مادرید آغاز شد و بازیکنان این تیم در دقایق ابتدایی توپ و میدان را در اختیار داشتند اما نمی‌توانستند موقعیت خطرناکی روی دروازه اتلتیکو که با تمام نفرات دفاع می‌کرد، ایجاد کند.

در دقیقه 53 بود که ناچو فرناندز پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد اما ضربه او که در میانه راه با دخالت فده والورده منحرف شد، از کنار دروازه اوبلاک به بیرون رفت.

سه دقیقه بعد این بار خود والورده روی همکاری با مودریچ صاحب فرصت شد اما ضربه او هم از بالای دروازه به بیرون رفت.

رئال مادرید

در دقیقه 57 روی یک حمله خطرناک، بنزما می‌توانست گل تساوی را به ثمر برساند اما ضربه او را اوبلاک برگشت داد و وینیسیوس هم نتوانست از ضربه برگشتی استفاده کند.

در ادامه بازی متعادل‌تر شد و بازیکنان اتلتیکو هم پیش کشیدند و در دقیقه 61 بود که روی یک حرکت از سمت راست، گریزمان صاحب موقعیت شد اما ضربه او را کورتوا مهار کرد.

در دقیقه 64 روی ارسال خوب والورده، بار دیگر بنزما صاحب موقعیت شد اما دخالت ساویچ باعث شد تا توپ از زیر پای ستاره فرانسوی عبور کند.

حملات دو تیم ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 72، روی یک ضدحمله خطرناک از اتلتیکو، خطای سبایوس روی لمار باعث شد تا اتلتیکو صاحب یک ضربه آزاد قرار بگیرد. گریزمان پشت توپ قرار گرفت اما ضربه محکم و خطرناک او را کورتوا دفع کرد. روی همین ضربه کرنر، این اکسل ویتسل بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه برگردان تماشایی او هم راهی به چهارچوب دروازه رئال پیدا نکرد.

هرچه به دقایق پایانی نزدیک می شدیم، این رئالی‌ها بودند که حملات بیشتری برای زدن گل تساوی داشتند و سرانجام در دقیقه 79، رودریگو دروازه حریف را باز کرد. ستاره جوان برزیلی که تنها 10 دقیقه قبل جای والورده را گرفته بود، پشت محوطه جریمه اتلتیکو صاحب توپ شد و بعد از پشت سر گذاشتن چهار بازیکن حریف، با یک ضربه بیرون پای تماشایی، حساب کار را 1-1 کرد.

بعد از این گل اتلتیکو پیش کشید و در دقیقه 84، گریزمان درون محوطه جریمه رئال صاحب موقعیت شد اما ضربه خطرناک او از بالای دروازه به بیرون رفت. ضمن اینکه به نظر می‌رسید او در موقعیت آفساید صاحب این فرصت شده است.

در دقایق پایانی بازی این بازیکنان اتلتیکو بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما نتوانستند به گل برسند و بازی با تساوی به پایان رسید تا کار در وقت های اضافی ادامه پیدا کند.

در وقت های اضافی این رئالی‌ها بودند که بازی را بهتر آغاز کردند و بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند. در دقیقه 99 کار برای اتلتیکو که تحت فشار بود، سخت‌تر هم شد. ساویچ که دو دقیقه قبل کار زرد گرفته بود، با خطا روی کاماوینگا کارت زرد دوم را دریافت کرد و از بازی اخراج شد.

رئال مادرید

رئالی‌ها از برتری نفری شان استفاده کردند و تنها چهار دقیقه بعد به گل رسیدند. روی یک حرکت از سمت راست، مارکو آسنسیو با یک پاس عرض توپ را به مقابل دروازه فرستاد که با عبور از همه، از جمله وینسیوس که نتوانست به توپ ضربه بزند، روی تیر دوم به بنزما رسید و او هم با یک ضربه دقیق، حساب کار را 2-1 کرد. نیمه اول وقت های اضافه با همین نتیجه به پایان رسید.

نیمه دوم وقت های اضافی را اتلتیکو هجومی‌تر شروع کرد و در دقیقه 110، روی یک ضربه کرنر از سمت چپ دروازه رئال، توپ با تعلل مدافعان به ممفیس دیپای رسید اما ضربه آرام او را کورتوا مهار کرد.

دو دقیقه بعد توپ در موقعیتی مناسب نصیب یانیک کاراسکو شد اما ضربه کم دقت او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقایق پایانی بازیکنان اتلتیکو تلاش زیادی کردند تا به گل تساوی برسند و در مقابل رئالی‌ها چند بار روی ضدحمله در آستانه زدن گل سوم قرار گرفتند و سرانجام در دومین دقیقه از وقت های تلف شده، وینیسیوس توانست دروازه حریف را باز کند. او که در میانه زمین صاحب توپ شده بود، تا محوطه جریمه پیش رفت و بعد از یک حرکت عرضی، توپ را از بین پاهای رینالدو وارد دروازه کرد تا رئال مادرید با نتیجه 3-1 به پیروزی برسد.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *