بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

حمله سنگین به مربی استقلال ؛ بهزاد غلامپور مرزهای بی اخلاقی را در نوردید !

نقدی بر رفتارهای نادرست بهزاد غلامپور مربی دروازه بانان استقلال به قلم فرزاد بیگی

نویسنده : ParsFootball NewsAgency
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۳

دیدار تیم‌های استقلال و مس رفسنجان از هفته چهاردهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی با تساوی بدون گل به اتمام رسید. پس از پایان نیمه اول این مسابقه درگیری بین اعضای کادرفنی دو تیم سبب اخراج بهزاد غلامپور (مربی دروازه‌بان‌های استقلال) ابراهیم صادقی (مربی مس رفسنجان) و کارت زرد گرفتن ریکاردو ساپینتو، خسرو حیدری، روی ماتا و حامد لک شد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

احتمالا نسل قدیم و جدید هواداران فوتبال، بهزاد غلامپور را با دو تصویر متفاوت بیاد می آورند. هرچه قدر مسن ترها آقا بهزاد را به فراز و نشیب های بسیار دوران دروازه بانی و سوتی های تمام نشدنی و خانمان براندازش می شناسند، جوانترها او را با شادی های عجیب پس از گل و آویختنش به علی دایی بخاطر می آورند.

البته اشتباه نشود؛ غلامپور بخصوص در سال های بازی در پاس، گلر خوبی بود. آنقدر خوب که عده ای او را به عابدزاده ترجیح می دادند. با این حال درست از زمانی که به سبب آسیب دیدگی احمدرضا؛ به گلر اول تیم ملی تبدیل شد، چسبندگی دستانش از بین رفت. مردی که بی گفتگو متهم ردیف اول حذف ایران از رقابت های انتخابی جام جهانی 1994 بود. همان تراژدی فراموش نشدنی که به خانه نشینی پنج ساله سلطان سرخ ها انجامید.


اگرچه غلامپور بعد از آن بازیهای نفرینی، روزهای خوب و واکنش های استثنایی بالنسبه زیادی خلق کرد؛ اما هرگز به کیفیت اولیه بازنگشت و تزلزل و اشتباه به جزء جدایی ناپذیر نمایش هایش تبدیل شد. با این همه هرچقدر در چارچوب دروازه غیرقابل اعتماد به نظر می رسید؛ از منظر اخلاقی متشخص و متین بود. چنان که مهم ترین تصویر حاشیه ای همه سالیان دروازه بانی و مربیگری اش به شادی های افراطی پس از گل و حملات ناگهانی اش به علی دایی محدود می شد.


مع الاسف به نظر می رسد، غوغاسالاریِ نو پدیدِ حاکم بر نیمکت ها و اپیدمی رو به گسترش شلوغکاری، بر اخلاقیات خوزستانی آرام و خوش اخلاق نیمکت استقلال تأثیری باور نکردنی داشته است. در حالیکه بسیاری از بد اخلاقی های لیگ برتر در محدوده کلام باقی مانده و کمتر بسمت و سوی برخورد فیزیکی منحرف می شود؛ بهزاد خان غلامپور در مصاف با مس رفسنجان ، برای دومین بار در فصول اخیر مرزهای مشاجره کلامی را درنوردیده و با استفاده از «هوک» های سریع و غیر منتظره اش، طرف مقابل( ظاهرا سرپرست یا کمک مربی تیم مس) را مورد نوازش قرار داده است.

او قبلتر و در شهرآورد پایتخت هم مدافع پرسپولیس( فرشاد فرجی) را غافلگیر کرده بود. احتمالا بعد از سوتی های روزگار جوانی و شادی گل های عصر میانسالی؛ مشت های ناگهانی و «سندروم دست بیقرار» جدیدترین و غیر منتظره ترین تصویری ست که از آقای دروازه بان در خاطره ها باقی خواهد ماند. کاش چنین نباشد.

اختصاصی خبرگزاری پارس فوتبال – دکتر فرزاد بیگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *