بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کنایه سنگین اسطوره استقلال به ستاره های تیم ملی فوتبال ایران

حمیدرضا بابایی : بازیکنان پا به سن گذاشته باید از تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کنند

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۳
حمیدرضا بابایی پیشکسوت استقلال درباره تیم ملی صحبت کرد

حمیدرضا بابایی پیشکسوت استقلال گفت : بهتر است نفراتی که پا به سن گذاشته‌اند جای خود را به جوان‌ترها بدهند، چون اگر آنها کنار نروند، مربی همچون کارلوس کی‌ روش آنان را کنار خواهد گذاشت.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

حمیدرضا بابایی پیشکسوت استقلال درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت:

قبل از اعزام تیم ملی به جام جهانی به خاطر کنار گذاشته شدن اسکوچیچ، فضای عاطفی و حواشی زیادی پیرامون فدراسیون و تیم ملی ایجاد شد. با این حال انتخاب کی‌روش جان تازه‌ای به تیم ملی داد و از نظر مدیریتی و روحی تیم را از حاشیه‌ها دور کرد. زمانی هم که تیم ملی با انگلیس بازی کرد، استرس زیادی روی تیم و بازیکنان بود و اگر هر مربی دیگر هم عهده‌دار مسائل فنی تیم بود، نمی‌توانست نتیجه دلخواه را مقابل این تیم قدرتمند بگیرد.

وی افزود:

کی‌روش در مدت کوتاهی که به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده بود، نمی‌توانست کارهای تاکتیکی و فنی زیادی را برای تیم اتخاذ کند. بر همین اساس بیشتر تلاش کرد بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی آماده حضور در جام جهانی کرد.

کارشناس فوتبال در مورد دو دیدار تیم ملی با ولز و آمریکا عنوان کرد:

کادر فنی تیم ملی برای این ۲ بازی برنامه داشت و برد خوب مقابل ولز نشان داد که تیم ملی هنوز زنده است. شرایط جدول به طوری رقم خورد که تیم ملی می‌توانست با یک تساوی به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کند، اما تیم ملی در بازی با آمریکا ترسو بازی کرد و ترس از باخت داشت. خط هافبک تیم ملی هم در این دیدار پاس‌های خوبی به فورواردها نرساند.

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا ارنج نامناسب علت باخت ایران مقابل آمریکا نشد، تصریح کرد:

بازیکنان در بازی با آمریکا آن چنان اعتماد به نفس نداشتند. وقتی که بازیکن از نظر روحی نتواند در زمین تأثیرگذار باشد، بهترین مربیان دنیا هم نمی‌توانند کاری کنند. به نظر من ترکیب و ارنج تیم ملی در بازی آمریکا ایراد نداشت، چون سرمربی مسئول و پاسخگوی نتایج تیم است و مسلماً هیچ گاه ترکیب نامناسبی را در بازی قرار نخواهد داد.

وی ادامه داد:

برخی از بازیکنان در بازی با ولز خیلی خوب ظاهر شدند،‌ اما در دیدار با آمریکا اشتباهات زیادی داشتند و در حد و اندازه‌های خود نبودند که حتی نمی‌توانستند پاس سالم به یکدیگر بدهند.

بابایی با بیان اینکه باید بازیکنان پا به سن گذاشته تیم ملی خودشان خداحافظی کنند تا جا برای جوان‌ترها باز شود، تاکید کرد:

قطعاً همین بازیکنانی که هم اکنون سن و سال زیادی دارند یک روز با کنار رفتن بازیکنان باتجربه توانستند نخستین بازی ملی خود را انجام بدهند. پس بهتر است نفراتی که پا به سن گذاشته‌اند جای خود را به جوان‌ترها بدهند، چون اگر آنها کنار نروند، مربی همچون کی‌روش آنان را کنار خواهد گذاشت.

کارشناس فوتبال در پایان درباره ابقای کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد:

کی‌روش مربی است که به بازیکنان پا به سن گذاشته زیاد اهمیت نمی‌دهد و مطمئناً بعد از اینکه کارش را برای شرکت در جام‌ ملت‌ها آغاز کند، دست به جوانگرایی در تیم ملی خواهد زد. قطعاً با ابقای کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران، نسل جدیدی معرفی خواهند شد که تا ۴ سال آینده حرف‌های زیادی در فوتبال آسیا برای گفتن خواهند داشت.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *