بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کنایه سنگین اسطوره استقلال به سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

شاهین بیانی : باید از نیمه مربیان بهتر استفاده می‌ کردیم

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۷
شاهین بیانی پیشکسوت استقلال درباره تیم ملی صحبت کرد

شاهین بیانی پیشکسوت استقلال گفت : یکی از بزرگترین ایرادهای ما این بود که از نیمه مربیان نتوانستیم استفاده خوبی داشته باشیم اگر چه چند تعویض داشتیم اما آنها هم کارساز نبود و در پایان، بازی را به حریف واگذار کردیم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

شاهین بیانی پیشکسوت استقلال معتقد است که کارلوس کی‌روش نتوانست از نیمه مربیان استفاده کند و به جای تمرکز روی کارش، به داور اعتراض کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 در یک قدمی صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی قرار گرفت. با این حال شاگردان کی روش در نقطه حساس و پایانی شکست خوردند و در تاریخ سازی ناکام ماندند. در همین رابطه شاهین بیانی نظرات خود را مطرح کرد.

ایران با وجود امتیاز بیشتر و حتی نیاز به تساوی، با جام جهانی وداع کرد؟

تیم ملی ما در حساس‌ترین بازی نتیجه را واگذار کرد در حالی که می‌توانستیم با یک تساوی به مرحله صعود کنیم این اتفاق رخ نداد و مثل دوره‌های قبل در همان مرحله اول با جام وداع کردیم.

چرا نیمه اول بازی حساس آمریکا را از دست دادیم؟

طبیعی بود که بازی حساسی شود. آمریکا تکلیفش را می‌دانست و فقط با پیروزی به مرحله بعد می‌رفت. ما این شانس را داشتیم که با مساوی هم صعود کنیم. شاید همین تفکر باعث شد در نیمه اول تمام بازی را در اختیار آمریکا بگذاریم و گل بخوریم. آن‌ها در نیمه اول هرکاری خواستند با ما کردند.

به نظر شما حسینی می توانست مانند بازی ولز دروازه بان اول تیم باشد؟

غیبت حسینی در این بازی عجیب بود. او که در دیدار برابر ولز نمایش فوق العاده ای از خود به جای گذاشته بود به یک باره کنار گذاشته و بیرانوند جانشین او شد. در خط دفاع هم همان ترکیب همیشگی قرار گرفت اما یک اشتباه باعث شد تا دروازه ما باز شود.

صحبت از اشتباه شد. تیم ما در خط میانی عملکرد منسجمی نداشت. چرا به نظر شما چنین اتفاقی افتاد؟

ما اصلی ترین خط یعنی هافبک را از دست دادیم و نتوانستیم بین خطوط ارتباط برقرار کنیم. آمریکا از این فرصت به خوبی استفاده کرد و توانست کاملاً بر ما مسلط شود. و آنقدر فشار آورد تا به گل دست پیدا کرد. در ادامه باز هم نتوانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم به جز ۱۵ دقیقه پایانی که بازیکنان ما با تمام توانشان بازی کردند اما این فرصت کم بود و باعث شد تا از جام کنار برویم.

با توجه به تجربه کی روش چرا نتوانست از نیمه مربیان به خوبی استفاده کند؟

یکی از بزرگترین ایرادهای ما این بود که از نیمه مربیان نتوانستیم استفاده خوبی داشته باشیم اگر چه چند تعویض داشتیم اما آنها هم کارساز نبود و در پایان، بازی را به حریف واگذار کردیم.

حالا که حرف کی روش افتاد. چرا ما آنقدر به تاکتیک ارسال تاکید داشتیم در حالی که حریف دو مدافع سرزن و قد بلند در به ترکیب آورد؟

با وجود برتری در نیمه دوم، فقط تاکتیک ارسال را در برنامه داشتیم. آن‌ها هم این مساله را می‌دانستند و همه سانترها را دفع کردند. آمریکا با تجمع دفاعی همه سرها را زدند و ما هم برنامه دیگری نداشتیم. اگر روی زمین کار می‌کردیم، می‌توانستیم از آن‌ها خطا هم بگیریم.

شاهد اعتراض بازیکنان تیم ملی به متئو لاهوز داور بازی هم بودیم. به نظر شما داوری در این سطح و با حضور تکنولوژی آنقدر مشکل دار بود که اعتراض کنیم؟

به نظر من قضاوت دارد منصفانه بود ضمن اینکه با بودن VAR هیچ اشتباهی رخ نمی‌دهد. بنابراین کاش به جای اینکه به داوری معترض بودیم تمرکز خود را حفظ کرده تا بازی را با موفقیت به پایان برسانیم.

بعضی معتقدند میزان آماده‌سازی تیم ملی برای این تورنمنت مناسب نبود. نظرتان چیست؟

برای کار بزرگ باید برنامه‌ریزی بیش‌تری شود. باید هرچه زودتر باید شروع کنیم و برنامه‌ریزی کنیم. ما با آمادگی به جام جهانی نرفتیم و بازیکنان لژیونرمان تا دو روز آخر کنار تیم نبودند. شروع بدی داشتیم و فقط مقابل ولز خوب بازی کردیم. بازیکنان حریف در بازی امروز سعی کردند جمع بازی کنند تا تاکتیک ما را کنترل کنند. ما کاری نکردیم که بخواهیم انتظار صعود داشته باشیم و هیچ برنامه خوبی نداشتیم. همه این‌ها باعث شد که حذف شویم. متاسفانه خواسته مردم به نتیجه نرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *