بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

جام جهانی 2022 در حضور 88 هزار نفر نصف شد

برگزاری جام جهانی 2022 در مساحت 395 کیلومتری در قطر

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ | ۹:۳۹
برگزاری جام جهانی 2022 در مساحت 395 کیلومتری در قطر

جام جهانی 2022 از نظر تعداد باز‌ی‌ها به میانه راه رسید و از امروز به بعد هر لحظه به پایان جام نزدیک می شویم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

جام جهانی 2022 از نظر تعداد باز‌ی‌ها به میانه راه رسید و از امروز به بعد هر لحظه به پایان جام نزدیک می شویم.

به گزارش پارس فوتبال، دیدار تیم ملی پرتغال و تیم ملی اروگوئه که در ورزشگاه لوسیل – میزبان دیدار فینال جام جهانی ۲۰۲۲ – برگزار شد، سی‌ودومین دیدار از شصت‌وچهار دیدار این جام بود. با انجام این دیدار، جام جهانی قطر به عنوان متمرکزترین جام جهانی تاریخ، به نیمه راه رسید؛ آن هم در حضور ۸۸ هزار و ۶۶۸ تماشاگری که تمام ظرفیت ورزشگاه را پر کرده بودند.

یکی از نکات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که یک رکورد برای میزبان آن به جای گذاشته، از نظر سازماندهی مسابقات در ۸ استادیومی است که در مساحتی کوچک قرار گرفته‌اند. این رکورد با بررسی و مقایسه آمار با میزبانی ۲۱ جام جهانی قبلی که آغاز آن با جام جهانی ۱۹۳۰ اروگوئه بود، بیشتر به چشم می‌آید.

هم اکنون با گذشت ۹ روز از آغاز جام جهانی، هر تیم ۲ بازی خود را در مرحله گروهی انجام داده است و به جز روز نخست و دیدار افتتاحیه میان قطر – اکوادور در استادیوم البیت و روز دوم جام جهانی که سه دیدار برگزار شد، در ۷ روز دیگر، روزانه چهار مسابقه برگزار شده و هر استادیوم نیز تاکنون میزبان چهار مسابقه بوده که میزبانی این ۳۲ دیدار در چنین مساحتی، یک رکورد جدید است.

میزبانی جام جهانی 2022 قطر در مساحتی ۳۹۵ کیلومتری (۳۲×۴۶×۷۵) برگزار می‌شود که شکل هندسی آن مثلثی است که با استادیوم البیت در شمال، استادیوم الجنوب در جنوب و استادیوم احمد بن علی در غرب دوحه شکل گرفته.

طبق آمار، این مساحت شکل گرفته در قطر، کوچک‌تر از هفت شهر از یازده شهر میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. مسکو به تنهایی با ۱۲ میلیون نفر جمعیت -چهار برابر بیشتر از جمعیت قطر- با مساحت ۲۵۱۱ کیلومتر مربع، شش برابر بزرگ‌تر از دوحه و مثلث شکل گرفته در اطراف پایتخت قطر است. مسکو طی ۳۲ روز میزبانی در جام جهانی با دو استادیوم از ۱۲ دیدار میزبانی کرد، در حالی که قطر فقط در ۴ روز نخست موفق شد از ۱۲ دیدار میزبانی کند. همچنین سن پترزبورگ که در ۳۰ روز، میزبان ۷ مسابقه بود، مساحتی ۳.۶۴ برابری نسبت به منطقه‌ای دارد که قطر توانسته طی ۹ روز از ۳۲ دیدار جام جهانی میزبانی کند.

قطر در حالی در این مثلث ۳۹۵ کیلومتری از جام جهانی میزبانی می‌کند که علاوه بر ۸ استادیوم میزبان مسابقات، محل اقامت و تمرین اکثر تیم‌ها، اقامت هواداران و همچنین فن‌فست اصلی در پارک البیدا در نزدیکی کورنیش، در همین مثلث قرار گرفته‌اند.

جام جهانی ۱۹۳۰ اروگوئه با سه استادیوم میزبان ۱۸ مسابقه در ۱۸ روز بود و میانگین روزانه یک مسابقه داشت که مونته‌ویدئو پایتخت این کشور در ۱۸ روز میزبان ۱۳ مسابقه بود.

پاریس در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه با دو استادیوم استاددو فرانس و پارک دو پرنس و ژوهانسبورگ در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی با استادیوم‌های الیس پارک و ساکر سیتی هر کدام ۱۵ دیدار از ۶۴ دیدار جام جهانی را میزبانی کردند و قطر در مساحتی کوچک‌تر فقط در ۵ روز نخست جام جهانی یک دیدار بیشتر، یعنی از ۱۶ دیدار میزبانی کرده است.

در جام جهانی ۲۰۰۲ کره جنوبی-ژاپن نیز که ۶۴ دیدار آن در ۲۰ شهر میزبان و ۱۰ شهر از هر کشور برگزار شد، استادیوم‌های دائگو و سوون در کره جنوبی و سایتاما و یوکوهاما در ژاپن هر کدام میزبان چهار مسابقه بودند. ۱۶ استادیوم دیگر شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۰۲ هر کدام سه مسابقه را بین ۳۱ می تا ۳۰ جون میزبانی کردند.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *