بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

افشاگری مهدی مهدوی کیا از پشت پرده ملاقاتش با دیوید بکام ؛ کری خوانی سرمربی تیم ملی امید با اسطوره فوتبال انگلیس ؟ + سند

مهدی مهدوی کیا ، سرمربی تیم ملی امید : عکس من در کنار دیوید بکام برای چند ماه پیش است که ما به عنوان سفیر جام جهانی انتخاب شده بودیم ؛ با بکام کری خوانی نکردم

نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران ParsFootball
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۲۴


مهدی مهدوی کیا می‌گوید عکس من و دیوید بکام برای چند ماه پیش است و من و بکام و چند بازیکن دیگر به عنوان سفیر جام جهانی انتخاب شده بودیم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم امید ایران در حاشیه اردوی این تیم که روز پنجشنبه و پس از برگزاری بازی دوستانه برابر گل گهر سیرجان به پایان رسید، گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت تیم امید و لزوم برگزاری بازی های دوستانه برای این تیم صحبت کرده است.

مهدی مهدوی‌کیا در ابتدای صحبت هایش درباره آخرین وضعیت تیم امید توضیح داد:

خدا را شکر شرایط خوب است و ما تمرینات منظمی را در این اردو پشت سر گذاشتیم. ما با توجه به سیاستی که به خرج دادیم، سعی کردیم بازیکنان زیر ۲۱ سال را در اردو داشته باشیم و تقریبا با همین بازیکنان هم در مسابقات حضور‌ پیدا می‌کنیم تا بتوانیم برای مسابقات مقدماتی المپیک و مسابقات نهایی آماده شویم.

مهدی مهدوی کیا سپس درباره امکاناتی که برای تیم امید فراهم شده گفت:

امکانات سخت افزاری عالی است و ما زمین خیلی‌ خوبی در اختیار داریم و برنامه ها را پیش می‌بریم اما بزرگترین مشکل ما، بازی های تدارکاتی است؛ متاسفانه ما بعد از دور اول که در تاجیکستان سه بازی داشتیم، در هیچ مسابقه دوستانه و بین‌المللی حضور پیدا نکردیم.

سرمربی تیم امید در مورد دلیل عدم برگزاری بازی های تدارکاتی توضیح داد:

ما چند فیفادی را بخاطر تغییر و تحولات فدراسیون از دست دادیم و بعد از آن هم نتوانستیم هیچ برنامه ای را هماهنگ کنیم و بیشتر با تیم های داخلی بازی کردیم. این قطعا یک مشکل بزرگ برای تیم ما است اما با توجه به استعداد هایی که داریم، من فکر می‌کنم این تیم پتانسیل خیلی بالایی دارد. این مسابقات قهرمانی آسیا است و ما سعی داریم به عنوان بازی های تدارکاتی به این بازی ها نگاه کنیم و بازیکنان ۲۱ ساله را محک بزنیم تا خودمان را برای مسابقات مقدماتی المپیک آماده کنیم. قرار است در مرداد و شهریور در یکی دو تورنمنت هم شرکت کنیم. اگر ما بتوانیم بازی های بیشتری داشته باشیم، قطعا این تیم می‌تواند کارهای بزرگی انجام بدهد.

او در خصوص این مسئله که تیم های لیگ برتری معمولا با تیم امید همکاری نمی‌کنند عنوان کرد:

این یک مشکل بزرگ در تمام دوره‌ها بوده و متاسفانه چون مسابقات در فیفادی برگزار نمی‌شود، باشگاه ها بازیکنان‌شان را به راحتی در اختیار نمی‌گذارند. به همین دلیل ما بازیکنانی را به این اردو دعوت کردیم که به صورت ثابت در تیم هایشان بازی نمی‌کنند و از این نظر شاید بتوانیم راحت تر بازیکنان را در اختیار داشته باشیم ولی بستگی به برنامه‌ریزی لیگ هم دارد؛ اگر لیگ را زودتر تمام کنیم تا ما بتوانیم قبل از مسابقات بازیکنان را در اختیار داشته باشیم، قطعا بهتر خواهد بود. این چالش بزرگی است که در تمام دوره ها وجود داشته اما اگر می‌خواهیم کار بزرگی انجام بدهیم و باز هم چهار سال به این حسرت اضافه نشود، باید همکاری و تعامل کنیم. باید مقداری نسبت به دوره های قبل متفاوت باشیم تا بتوانیم کار بزرگی انجام بدهیم.

مهدوی‌کیا در واکنش به مشکلات قرارداد کادرفنی تیم امید و اینکه آیا تیم امید دغدغه مالی دارد یا خیر با خنده پاسخ داد:

این مشکل همیشگی فوتبال ماست و بحث تنها مربوط به تیم امید نمی‌شود. در تمام این سال ها در همه رده ها این مشکلات وجود داشته است. این مسئله تقریبا در‌ همه دنیا حل شده است و همه روی کارهای فنی تمرکز می‌کنند. با توجه به تغییر و تحولات و مشکلاتی که در فدراسیون بود، بحث قرارداد مقداری طول کشید اما الان مشکل حل شده و مسئولین کمیته المپیک و فدراسیون فوتبال باید دست به دست هم بدهند تا ما بتوانیم با شرایط خوبی، پیش از مسابقات تدارک خوبی ببینیم و بدون دغدغه وارد مسابقات بشویم. حرف زدن ها خوب است و باید ببینیم عمل به چه صورت است. انشاالله به تمام صحبت ها، عمل هم شود و ما حمایت شویم و بتوانیم در مسابقات آینده نتایج خوبی کسب کنیم.

بازیکن اسبق تیم ملی ایران در واکنش به قرار گرفتن در بین چهار گزینه پایانی بهترین مدافعان راست تاریخ آسیا گفت:

باعث خوشحالی و افتخار است. من همیشه با افتخار برای تیم ملی ایران بازی کردم و تمام تلاشم را کردم و دوران خیلی خوبی هم به همراه دوستان‌مان از سال ۹۶ تا ۲۰۱۰ داشتیم. ما نتایج بد هم داشتیم اما فکر می‌کنم نتایج خوب‌مان ماندگار بود و از این نظر هم باعث افتخار است و خیلی خوشحال هستم.

در آخر مهدی مهدوی کیا درباره عکسی که از او در کنار دیوید بکام منتشر شده بود گفت :

آن عکس برای چند ماه پیش است و من و بکام و چند بازیکن دیگر به عنوان سفیر جام جهانی انتخاب شده بودیم.

او درباره کری خوانی با بکام درباره همگروه شدن ایران و انگلیس گفت :

نه اصلا گروه ما نسبت به تیم های آسیایی دیگر گروه بهتری است اما کار تیم ملی سخت است.

مهدی مهدوی کیا


خبر خوش برای کاربران پارس فوتبال: مشاهده هرگونه محتوایی اعم از خبر ، عکس و ویدئو برای کاربران پارس فوتبال نیم بها خواهد بود.

در اینجا در این باره بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *