بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ستاره اسپانیایی پشت سر پله افسانه ای قرار گرفت + عکس

گاوی جوان ترین گلزن تاریخ جام جهانی بعد از پله

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۷
گاوی جوان ترین گلزن تاریخ جام جهانی بعد از پله

گاوی ستاره جوان بارسلونا در شب پیروزی پرگل تیم ملی اسپانیا، نام خود را وارد کتاب تاریخ جام جهانی کرد و با 18 سال سن گلزنی کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

گاوی ستاره جوان بارسلونا در شب پیروزی پرگل تیم ملی اسپانیا، نام خود را وارد کتاب تاریخ جام جهانی کرد.

به گزارش “ورزش سه”، گاوی در اولین بازی خود برای تیم ملی اسپانیا در جام جهانی گلزنی کرد تا بعد از پله به جوا‌ن‌ترین گلزن تاریخ این جام تبدیل شود؛ پله زمانی که 17 ساله بود در جام جهانی 1958 با زدن شش گل موجبات قهرمانی تیم برزیل را فراهم کرد و در همان دوره نیز عنوان جوان‌ترین گلزن تاریخ جام جام جهانی را به نام خود زده و تا همین امروز حفظش کرده است؛ رکوردی که بعد از مدت‌ها یک نفر به نزدیکی‌های آن رسید. گاوی 18 ساله حالا جوان‌ترین گلزن جام جهانی طی نیم قرن اخیر است؛ یا بهتر است او را جوان‌ترین گلزن جام جهانی در قرن بیست و یکم بنامیم.

گاوی با 18 سال 110 روز به جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا در جام جهانی نیز تبدیل شده و صاحب عنوانی شد که سسک فابرگاس از سال 2006 و پس از گلزنی مقابل اوکراین آن را به دست آورده بود.

هافبک جوان بارسلونا امسال با کسب جوایز پسر طلایی و کوپا، نوید درخشش در جام جهانی را داده بود اما یک مصدومیت شدید مقابل بیلبائو در فاصله کمتر از یک ماه مانده به جام، می رفت حضور در بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان را در این سن کم از او بگیرد. گاوی اما با وجود این که در آن شب با چشمانی اشبکار ورزشگاه را ترک کرد اما توانست خود را به جام جهانی رسانده و در اولین تجربه بازی در این تورنمنت بزرگ، گلزنی کرده و چند رکورد را همزمان بشکند.

او در پایان مسابقه با ابراز خوشحالی از گلزنی در اولین بازی خود در جام جهانی گفت: به خاطر این اتفاق خیلی خوشحال هستم ولی چیزی که واقعا برای مهم است، این است که توانستیم بازی را ببریم و یک بازی زیبا انجام دهیم. باعث افتخار من است که به چنین رکوردی دست یافتم و واقعا خوشحالم.

گاوی جوان ترین گلزن تاریخ جام جهانی بعد از پله

او که گل پنجم اسپانیا را در جریان پیروزی 7-0 مقابل کاستاریکا به ثمر رساند با گفتن جملات فوق ابراز امیدواری کرد که تیمش تا فتح جام همین روند را ادامه دهد. گاوی زمانی که در سال 2021 به تیم ملی اسپانیا دعوت شد، عنوان جوانترین دعوت شده به جمع ماتادورها را با 17 سال به دست آورد و چند ماه بعد نیز با گلزنی برای تیم ملی کشورش، جوانترین گلزن تاریخ اسپانیا شد. او حالا عنوان یاد شده را در جام جهانی نیز به خود اختصاص داد.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *