بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

لیورپول – رئال مادرید ؛ آشناهای قدیمی دوباره به پست هم خوردند + تصاویر

تقابل جذاب لیورپول و رئال مادرید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۵۵
لیورپول و رئال مادرید

لیورپول و رئال مادرید یک بار دیگر در لیگ قهرمانان به یکدیگر برخورد کردند و محمد صلاح حالا فرصتی جدید برای انتقام از کهکشانی ها خواهد داشت.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

لیورپول و رئال مادرید یک بار دیگر در لیگ قهرمانان به یکدیگر برخورد کردند و محمد صلاح حالا فرصتی جدید برای انتقام از کهکشانی ها خواهد داشت. رئال در همه مصاف‌های اخیر بهتر از لیورپول کار کرده است.

به گزارش پارس فوتبال، قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امروز انجام شد و رئال مادرید و لیورپول بار دیگر به یکدیگر برخورد کردند. تقابل این دو تیم در لیگ قهرمانان دیگر به یک دیدار کلاسیک تبدیل شده است. در چهار سال گذشته رئال و لیورپول در دو فینال لیگ قهرمانان به مصاف هم رفته اند و هر دو بار رئال برنده شده است.

اولین تقابل رئال مادرید و لیورپول در لیگ قهرمانان به سال 2009 بازمی‌گردد. نماینده اسپانیا در آن مقطع شرایط چندان خوبی نداشت و در روزهای اوج آمادگی فرناندو تورس و استیون جرارد، در دو مسابقه رفت و برگشت 0-1 و 0-4 مغلوب شد و در مرحله یک‌هشتم با لیگ قهرمانان اروپا وداع کرد.

اما در سال 2014 این بار این دو تیم پرافتخار در مرحله گروهی یکدیگر را ملاقات کردند. رئال مادرید با درخشش کریستیانو رونالدو در آنفیلد با سه گل به برتری دست یافته و در بازی برگشت در برنابئو نیز این تیم انگلیسی را با یک گل مغلوب کرد. در روزهای پیش از ورود یورگن کلوپ به رختکن لیورپول این تیم در لیگ قهرمانان شرایط چندان خوبی نداشت، اما آنها از سال 2018 تاکنون سه بار موفق به راهیابی به مسابقه فینال شده‌اند.

لیورپول و رئال مادرید

اما چهار سال بعد رئال مادرید و لیورپول در فینال جنجالی کی‌یف به مصاف هم رفتند. محمد صلاح، بهترین بازیکن مرسی سایدی‌ها در دقایق ابتدایی و بعد از حرکت خشن سرخیو راموس از زمین خارج شد و این ستاره مصری بارها در هفته‌های ماقبل فینال 2022 در مورد انگیزه خود بابت انتقام شکست آن شب سخن گفت. در نهایت در شب اشتباهات فاجعه بار لوریس کاریوس و البته گل فراموش نشدنی گرت بیل با ضربه‌ای آکروباتیک، رئال مادرید در نهایت 1-3 پیروز شد و سومین عنوان قهرمانی متوالی در لیگ قهرمانان را با زین الدین زیدان از آن خود کرد.

دو سال قبل نیز این دو تیم در یک‌چهارم به مصاف هم رفتند. در روزهای شیوع ویروس کرونا و غیبت هواداران در استادیوم، رئال مادرید در مسابقه رفت و در استادیوم آلفردو دی استفانو 1-3 به برتری رسید و لیورپولِ مملو از بازیکنان مصدوم، در آنفیلد به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست پیدا نکرده و از لیگ قهرمانان حذف شد.

لیورپول و رئال مادرید

رئال و لیورپول چند ماه پیش در پاریس دیدار فینال لیگ قهرمانان را نیز برگزار کردند که دومین رویارویی شان در دیدار پایانی این رقابت ها در چهار سال گذشته بود. در این بازی رئال با گل وینیسیوس که روی پاس فده والورده به ثمر رسید، توانست 1-0 برنده شده و برای چهاردهمین بار فاتح لیگ قهرمانان شود. در این بازی ستاره میدان تیبو کورتوا بود که بارها محمد صلاح و دیگر مهاجمان لیورپول را در امر گلزنی ناکام گذاشت. صلاح که بارها از انتقام حرف زده بود، ناکام مطلق لقب گرفت.

لیورپول و رئال مادرید

اما سابقه تقابل این دو تیم در فینال به حدود چهار دهه باز می‌گردد. لیورپول در فصول طلایی خود، در سال 1981 و در فرمت قبلی مسابقات اروپایی در دیدار فینال با رئال مادرید روبه‌رو شده و با تک گل آلن کندی، مدافع چپ خود در دقیقه 71 و از زاویه‌ای بسته، موفق به کسب پیروزی 0-1 برابر رئال مادرید و در نهایت بالا بردن جام قهرمانی شد.

لیورپول و رئال مادرید

این اولین بار بود که دو باشگاه در سه فینال جام باشگاه‌ها/ لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند. رئال مادرید و رنس(1956، 1959)، آث میلان و آژاکس (1969، 1995)، آژاکس و یوونتوس (1973، 1996)، میلان و بنفیکا (1963، 1990)، لیورپول و میلان (2005، 2007)، بارسلونا و منچستریونایتد. (2009، 2011)، مادرید و اتلتیکو (2014، 2016) و مادرید و یوونتوس (1998، 2017) همگی در دو فینال با یکدیگر بازی کرده‌اند. یک پیروزی برای لیورپول و دو برد برای رئال تا به امروز سهم هر یک از دو تیم در فینال مسابقات اروپایی بوده است.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *