بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سپاهان تیزچنگ برای کسب جایگاه پرسپولیس و استقلال ؛ امیدواری هواداران طوفان زرد به بازگشت روزهای خوش پس از پیروزی مقابل سرخپوشان

تقابل مورایس و بردیف سرمربیان تیم های سپاهان و تراکتور در لیگ برتر به قلم فرزاد بیگی

نویسنده : ParsFootball NewsAgency
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۱

تیم های سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز در چارچوب بازی های هفته دهم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با نتیجه ۴ بر ۲ به سود شاگردان مورایس به پایان رسید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سپاهان و تراکتور حساس ترین بازی هفته دهم لیگ برتر را برگزار کردند. مصاف مورایس و بردیف. دو مربی خارجی با خاستگاه و فلسفه فوتبالی کاملا متفاوت. جدالی پرگل و پر ماجرا در نقش جهان که به برتری زردپوشان میزبان انجامید.

مورایس پس از غلبه هفته اولی بر استقلالِ ساپینتو؛  بردیف روس و تراکتور را شکست دا تا شش امتیاز کامل از خارجی های لیگ گرفته باشد. بعلاوه نشانه هایی مثبت از اعمال تغییرات در ترکیب سپاهان مشاهده می شود.

خبر خوب گلزنی عیسی مرادی بود. مهاجمی که با نظر مورایس و از خوشه طلایی آمده و در بازی های اخیر با نیمکت نشین کردن مغانلو به ترکیب ثابت سپاهان اضافه شده است. عیسی در نبرد با تراکتور، دو گل زد و نقشی مهم در برتری زردها ایفا کرد. همچنان که دو پاس گل از فرشاد احمد زاده و یک گل از شهریار مغانلو نشان دهنده بازگشت ستاره های نیمکت نشین به روزهای بهتر است.

به نظر تدابیر و تغییرات مورایس به افزایش خودباوری مرادی و تنبٌه و بیداری ذخیره های نامدار سپاهان انجامیده است. با این حال همه چیز اینقدرها هم امیدوار کننده نیست. زردها کماکان در جدال های حساس متزلزل نشان داده و در حفظ نتیجه با مشکل مواجه اند. آنها در حالی نیمه نخست را با برتری سه گله به پایان رساندند که چیزی نمانده بود در نیمه دوم و در تقابل با حریف ده نفره غافلگیر شوند. این اتفاق غیر قابل اغماض است زیرا قبلتر و در جدال با گل گهر نیز مشابه آن دیده شده است. به نظر تدابیر دفاعی مورایس به اندازه کافی کارآمد نبوده و علیرغم تغییرات گسترده و خوشبینی های اولیه ؛ هنوز مشکل دفاع تیمی مرتفع نشده است.


در سمت مقابل شاگردان بردیف برای سومین بار در لیگ برتر بیست و دوم خالق پرگل ترین بازی هفته بوده اند. آن ها در هفته سوم با نتیجه سه بر دو به فولاد باختند. هفته گذشته با همین نتیجه نفت مسجد سلیمان را مغلوب کردند و حالا با نتیجه چهار بر دو از سپاهان شکست خورده اند. بدون تردید نمایش های پر افت و خیز تراکتور به جذابیت بازیها افزوده و سبب افزایش شاخص های هجومی لیگ برتر شده است. با این حال آمار گل های خورده تبریزی ها نگران کننده است. آنها صاحب دومین خط دفاع ضعیف لیگ هستند. با ادامه این روند مشکل می توان جایگاه مناسبی در میان بالانشینان پیدا کرد.


نکته امیدوار کننده اما تلاش شجاعانه شاگردان بردیف برای بازگشت به بازی و تغییر نتیجه بود. ظاهرا روح مبارزه جویی در کالبد تراکتوریها در حال نهادینه شدن است.آن ها در اهواز و در تقابل با دفاع چند لایه شاگردان نکونام؛ در نیمه دوم برتری دو گله میزبان را جبران کرده و در آستانه کسب یک امتیاز ارزشمند قرار گرفته بودند. با این حال در واپسین لحظات وقتهای تلف شده اسیر ضربه دقیق اشکان دژاگه؛ هافبک کهنه کار و با تجربه فولاد شده و دست خالی به تبریز بازگشتند.

در جدال با نفت مسجدسلیمان اما «کامبک» تراکتور کامل بود. آن ها در ده دقیقه پایانی، دوبار دروازه رقیب را گشوده و از شکست قریب الوقوع، یک پیروزی با ارزش ساختند. اما اوج سخت جانی تیم تبریزی در جدال نقش جهان نمایان شد. مردان بردیف با تیمی ده نفره و در حالی که سه گل از میزبان قدرتمند عقب بودند، با ارائه نمایشی سزاوارانه و به ثمر رساندن دوگل، بازی را تا آستانه تساوی پیش بردند. هرچند باز هم در آخرین لحظات گرفتار ضد حملات مردان حرفه ای تر سپاهان شده و در نهایت بازی را واگذار کردند.

قطعا شکست چهار گله در شمار بهترین نمایش های تراکتور نبوده و نتیجه ای قابل افتخار نخواهد بود. با این حال عملکرد شجاعانه و امید به تغییر نتیجه در دقایق زیادی از بازی، آن هم با یک بازیکن کمتر، آن هم در نقش جهان و در تقابل با تیم پرستاره سپاهان؛ بردیف و پسرانش را در قامت بازنده های سربلند هفته معرفی کرده است. البته که تراکتور علیرغم نمایشهای قابل احترام؛ برای رسیدن به جمع بالانشینان، نیاز جدی به ترمیم مشکلات دفاعی دارد. ایجاد ثبات و استحکام در دفاع تیمی، در کنار استفاده بهینه از قوای تهاجمی آماده؛ تبریزی ها را به رقیبی به مراتب خطرناکتر تبدیل خواهد کرد.

اختصاصی خبرگزاری پارس فوتبال – فرزاد بیگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *