بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ایران در آستانه جام جهانی وارد 20 تیم اول دنیا شد + تصاویر

صعود تیم ملی ایران به رده بیستم جهان در آستانه جام جهانی

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۵
تیم ملی ایران

فیفا آخرین رنکینگ پیش از جام جهانی 2022 قطر را در حالی اعلام کرد که تیم‌ملی ایران با دو رتبه صعود، به جایگاه بیستم رنکینگ فیفا رسید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تیم ملی ایران با دو رتبه صعود به جایگاه بیستم رنکینگ فیفا صعود کرد.

به گزارش پارس فوتبال، دقایقی پیش فدراسیون جهانی فوتبال آخرین رنکینگ پیش از جام جهانی 2022 قطر را در حالی اعلام کرد که تیم ملی ایران با دو رتبه صعود، به جایگاه بیستم رنکینگ فیفا رسید و جایگاه خود به عنوان بهترین تیم آسیا را نیز حفظ کرد.

این در شرایطی است که ایران باوجود بهبود جایگاه خود نسبت به ماه گذشته، همچنان پایین‌تر از سه هم‌گروهی خود، انگلیس (۵)، آمریکا (۱۶) و ولز (۱۹) قرار گرفت. ایالات متحده تنها تیمی است که سقوط کرده و باتوجه به تساوی مقابل عربستان، دو رتبه پایین آمده است.

در بین تیم‌های آسیایی ایران همچنان جایگاه نخست خود را حفظ کرده و پس از تیم کارلوس کی‌روش به ترتیب ژاپن (۲۴)، کره جنوبی (۲۸)، استرالیا (۳۸)، قطر (۵۰) و عربستان (۵۱) نمایندگان قاره کهن در جام جهانی را تشکیل می‌دهند. استرالیا و عربستان دو تیم دیگری هستند که رتبه خود را بهتر کرده‌اند اما قطر دو رده پایین آمده است.

تیم ملی ایران

گروه ایران با حضور تیمهای انگلیس، آمریکا و ولز همچنان بهترین متوسط رتبه فیفا را بین دیگر گروه‌های جام جهانی دارد.

نکته جالب اینکه باتوجه به اختلاف ۵.۱ امتیازی ایران و ژاپن، رقابت برای جایگاه نخست آسیا در جام جهانی نیز ادامه خواهد داشت و باتوجه به گروه دشوار ژاپن، ایران فرصت ایجاد اختلاف بیشتر را هم با سامورایی‌ها خواهد داشت.

همچنین ایران تنها ۵ امتیاز کمتر از ولز دارد و در بازی رودررو می‌تواند از این تیم اروپایی بالاتر برود و چه بسا از بهترین رتبه تاریخ خود در سال ۲۰۰۵ (پانزدهم) هم بالاتر برود.

تیم ملی ایران

ایران بهترین تیم آسیایی از نظر رنکینگ فیفاست و ژاپن، کره جنوبی و استرالیا را با اختلاف قابل ملاحظه پشت سر خود می‌بیند.

ایران در حالی جایگاه بیستم در آخرین رنکینگ فیفا را به دست آورده که پیش از این بهترین رتبه تاریخ تیم‌ملی قبل از جام جهانی، به ۲۰۰۶ آلمان برمی‌گردد که شاگردان برانکو رتبه بیست و سوم را تصاحب کردند. در دوره قبلی ایران تیم سی و هفتم جهان بود و در جام جهانی برزیل نیز با رتبه ۴۳ پای به رقابت‌ها گذاشت.

در صدر جدول رنکینگ فیفا، برزیل، بلژیک، آرژانتین و فرانسه حضور دارند و حریف ایران، انگلیس نیز در جایگاه پنجم قرار گرفته است. ایتالیا با یک رتبه صعود به رتبه پنجم رسیده و اسپانیا به جایگاه ششم سقوط کرده است.

تیم ملی ایران

برزیل همچنان صدرنشین رتبه بندی فیفاست و انگلیس در جایگاه پنجم حضور دارد.

نکته جالب اینکه آلمان همچنان خارج از 10 تیم برتر جهان است و برای تک رقمی کردن رتبه خود باید در جام جهانی به موفقیت برسد.

تیم‌ملی ایران در فیفادی اخیر موفق شد اروگوئه را شکست دهد و با سنگال نیز مساوی کند تا یکی از تیم‌های صعود کننده جایگاه فیفا باشد. از جمله تیم‌های سرشناس پایین‌تر از ایران باید به صربستان، مراکش، سوئد، کاستاریکا، نیجریه و اکوادور اشاره کرد.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *