بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سنگ تمام خاص اسطوره پرسپولیس برای مهدی طارمی

رضا جباری : مهدی طارمی با درخشش در جام جهانی مرد سال آسیا می‌ شود

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۹
رضا جباری پیشکسوت پرسپولیس درباره تیم ملی صحبت کرد

رضا جباری پیشکسوت پرسپولیس گفت : ان شاالله این طلسم توسط مهدی طارمی‌ شکسته خواهد شد و مهدی طارمی با درخشش در جام جهانی مرد سال آسیا می‌ شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

با رضا جباری درحالی تماس گرفتیم که ساعاتی به بازی دوستانه ایران و سنگال باقی مانده بود و برهمین اساس بیشتر سئوالات ما پیرامون دیدار با اروگوئه بود. او که در مصاحبه قبلی گفته بود رفتار خوبی با اسکوچیچ نشده است این بار متفاوت و امیدوارانه از تیم کی‌روش صحبت کرد و…

 دیدار تدارکاتی بعدی ایران با سنگال انجام خواهد شد. این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

شاید انتخاب سنگال عجیب بوده باشد چون ما حریف آفریقایی در گروه خود نداریم اما به هر حال همین که بازیکنان ما با ستاره‌هایی مثل سادیو مانه یا کولیبالی و … روبرو می‌شوند خودش می‌تواند کمک شایانی به تیم ملی کند.

بازی با اروگوئه را دیدید؟

هم دیدم، هم لذت بردم و هم امیدوار شدم. از کارلوس کی‌روش همین انتظار می‌رفت.

اما در مصاحبه قبلی

من از همان روز اولی که کی‌روش به ایران آمد طرفدار او بودم اما در مصاحبه قبلی هم گفتم انتظارم از او بابت ۸ سال حضور در ایران خیلی بیشتر بود. من گفتم باید با کی‌روش حداقل یک جام ملت‌ها به دست می‌آوردیم و حالا به نظر می‌رسد بهترین انتخاب برای تیم ما باشد.

چطور؟

کارلوس کی‌روش با خودش روح و امید به تیم آورده است. اینکه تیم ایران از هیچ حریفی نمی‌ترسد، راحت گل نمی‌خورد و تلاش می‌کند از تک موقعیت‌ها استفاده کند فوق العاده است.

از تک موقعیت‌ها حرف زدید و حالا به نظر می‌رسد ما یک مهاجم حرفه ای مثل مهدی طارمی‌را داریم؟

مهدی طارمی‌نه تنها در تیم ملی ایران بلکه به نظر من یک ستاره جهانی است. او می‌تواند با درخشش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ضمن کمک به تیم کشورمان پس از سال‌ها مرد سال آسیا شود.

از سال ۲۰۰۴ که علی کریمی‌مرد سال فوتبال آسیا شد، ایران دیگر نتوانسته است به این جایزه دست پیدا کند؟

انشالله این طلسم توسط مهدی طارمی‌شکسته خواهد شد. او در پورتو تبدیل به مهاجم بهتری نسبت به گذشته شده است. همچنین ما سردار آزمون را هم داریم که یک مهاجم حرفه ای و گلزنی به تمام معنا روی زمین و هواست. ما در خط جلو ستاره‌های لژیونر و خوبی داریم. علیرضا جهانبخش هم یک گلزن و گلساز عالی است.

عملکرد مهدی ترابی را چطور دیدید؟

مهدی ترابی کلاس فوتبال خودش را جلوی تیم ملی اروگوئه نشان داد. او مدت‌ها بود که در ترکیب اصلی تیم ملی بازی نمی‌کرد و پس از مدت‌ها که برگشت ثابت کرد لیاقت اعتماد بیشتر را دارد.

 

اما دراگان اسکوچیچ از او بازی نمی‌گرفت؟

دلیلش را نمی‌دانم اما این را می‌دانم مهدی ترابی فوتبالیست با کیفیتی است. دراگان اسکوچیچ او را دعوت می‌کرد اما بازی نمی‌داد درحالی که می‌توانست مثل بقیه به مهدی هم اعتماد کند. وقتی یک بازیکنی در تیمی‌بازی نکند یا این احساس را داشته باشد که سرمربی به او اعتقادی ندارد طبعا نمی‌تواند همه توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد. اصلا ممکن است از لحاظ روحی و روانی به هم بریزد.

البته عکس این موضوع هم صدق می‌کند؟

دقیقا همین طور است. مهدی ترابی می‌داند کارلوس کی‌روش به او اعتماد و باور دارد. همین احساس خوب باعث می‌شود مهدی هم تبدیل به بازیکنی بهتر و موثرتر برای تیم ملی شود.

جدای از طارمی‌و ترابی، شما عملکرد کدام بازیکن تیم ملی را پسندیدید؟

صادق محرمی‌هم متفاوت تر از سابق بازی کرد. او زمانی که در پرسپولیس بازی می‌کرد در فاز تهاجمی‌خیلی خوب و رو به جلو بود اما در امور دفاعی کمی‌ضعف داشت ولی جلوی اروگوئه در فاز تدافعی بسیار خوب کار کرد. محرمی‌توانست نونیز ستاره لیورپول را به راحتی مهار کند و همه را به خودش برای جام جهانی امیدوار کرد. او هم جزو خوب‌های تیم ملی ایران بود.

شما فکر می‌کنید با عملکرد صادق محرمی‌و حضور رامین رضاییان، دانیال اسماعیلی فر شانسی برای دعوت داشته باشد؟

دانیال اسماعیلی فر یکی از بهترین‌های فوتبال ایران است که حق اش دعوت به تیم ملی است. او نباید اصلا نومید شود و تا آخرین لحظه باید امید دعوت به تیم ملی داشته باشد. دانیال می‌تواند با ارائه نمایش خوب در پرسپولیس به هدف بزرگ خودش در تیم ملی هم برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *