بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سنگینی چالش تکرار قهرمانی استقلال روی دوش ساپینتو

استفاده اجباری ریکاردو ساپینتو از سیستم 3-4-3 در استقلال

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۶
استفاده اجباری ریکاردو ساپینتو از سیستم 3-4-3 در استقلال

سرمربی استقلال بعد از حضور در جمع آبی‌ها در یک عمل انجام شده قرار گرفت. بازی با سیستم 3-4-3 به سبب اینکه آبی‌ها فصل گذشته با سیستم سه دفاعه قهرمان شدند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سرمربی استقلال بعد از حضور در جمع آبی‌ها در یک عمل انجام شده قرار گرفت. بازی با سیستم 3-4-3 به سبب اینکه آبی‌ها فصل گذشته با سیستم سه دفاعه قهرمان شدند.

به گزارش پارس فوتبال، از همه مهم‌تر اینکه آنها با شیوه سه دفاع خطی عنوان بهترین خط دفاعی لیگ برتر را هم از آن خود کردند. شاید اگر ریکاردو ساپینتو شیوه بازی آبی‌ها را تغییر می‌داد و با سیستم جدید به سپاهان می‌باخت امروز مورد نقد بیشتری قرار می‌گرفت و به احتمال قوی باخت استقلال را با تغییر شیوه بازی تحلیل می‌کردند.

باخت استقلال در بازی با سپاهان از جایی آغاز شد که در میانه میدان آبی‌ها در بازی‌سازی توپ را از دست دادند و در ادامه برای گرفتن توپ سخت‌گیری از سوی شاگردان ساپینتو دیده نشد. یاسین سلمانی با پاس محمد علی‌نژاد در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفت و همان کاری را کرد که باید می‌کرد. ضربه آرام به ضلع مخالف؛ به واقع یاسین سلمانی توپ را به تور پاس داد.

عکس‌های تمرین تیم استقلال بعد از بازی با سپاهان نشان می‌دهد ساپینتو استقلالی ها را دوانده و احتمالا از آنها می‌خواهد در ادامه بازی‌ها دوندگی بیشتری داشته باشند و در گرفتن توپ از حریف سخت‌گیری بیشتری کنند. در سیستم 3 دفاعه تیم در حمله پرتعداد است اما اگر دوندگی نداشته باشد و سخت‌گیری نکند به طور حتم در خط دفاعی آسیب پذیرتر از تیمی است که با 4 دفاع بازی می کند. این مسئله در مصاف با سپاهان در شیوه بازی استقلال هویدا بود. شاید به همین دلیل است که خیلی از تیم‌ها از بازی با این سیستم طفره می‌روند، به این خاطر که در سیستم 4 دفاعه شعاع حرکتی بازیکنان مشخص‌تر است و راحت‌تر از سیستم سه دفاعه می‌توان بازیکن مقصر را تشخیص داد.

استقلال در مصاف با سپاهان خیلی زود به صخره سخت خورد و حالا متوجه شده است که تکرار قهرمانی خیلی دشوار است. ساپینتو به خوبی و در تمرین به دنبال القای این تفکر به آبی‌پوشان است. اینکه تکرار قهرمانی سخت است و برای رسیدن به آن باید خیلی زحمت کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *