بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

واکنش معنادار ورزشی نویس مشهور به تلخ ترین اتفاق این هفته فوتبال

عدم راهیابی تیم ملی فوتبال ایتالیا به جام جهانی 2022 قطر به قلم دکتر تورج عاطف

نویسنده : ParsFootball NewsAgency
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

بامداد جمعه یکی از بزرگ‌ترین شگفتی های دنیای فوتبال طی ماه‌های اخیر رخ داد، جایی که تیم ملی ایتالیا در دیدار نیمه‌نهایی پلی‌آف جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رو در روی مقدونیه شمالی قرار گرفت و در مقابل چشم هزاران نفر از هواداران خودی با گل لحظات پایانی از حریفش شکست خورد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

یکی از بزرگترین شرکت کنندگان تاریخ جام جهانی یعنی تیم ایتالیا یا لاجوردی ها و یا به زبان ایتالیایی آتزوری قرار است که برای دومین دوره متوالی غایب بزرگ این مسابقات باشد. ایتالیا که از با سابقه ترین تیم های حاضر در این تورنمنت با ۱۸ دوره حضور و یکی از پر افتخار ترین تیمهای این جام با ۴ قهرمانی که در دو دوره ۱۹۳۴ و ۱۹۳۸ به طور متوالی صاحب این جام شده است و دو نایب قهرمانی و یک عنوان سومی و یک عنوان چهارمی را دارا می باشد حالا در تاریخ خود موفق به کسب یک شگفتی البته از نوع منفی شده است .

آنها در دو دوره متوالی یعنی در جامهای جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ ملقب به غایب بزرگ رقابت شده اند . باخت آنها به تیم مقدونیه شمالی بسیار عجیب تر از فینال جام جهانی ۱۹۳۴ و رفتاری است که تماشاگرانشان با یکی از بازیکنان تیم چک اسلواکی سابق پس از زدن اولین گل فینال انجام دادند و یکی از بازیکنان آنها را با سیم بستند و یا این که در جام جهانی ۱۹۳۸ در اولین بازی با پیراهن سیاه فاشیستها و ادای احترام به سبک فاشیستها مراسم قبل از بازی را انجام دادند .

شکست آنها بی تردید وحشتناک تر از باختشان به تیم کره شمالی و طوفان زرد جام جهانی ۱۹۶۶ بود و یا این که شگفتی این باخت کمتر از شگفتی پیروزی بر برزیل افسانه ای تله سانتانا در جام جهانی ۱۹۸۲ و قهرمانی در آن تورنمنت نبود .

باخت در مرحله پلی آف انتخابی دردناک تر از باخت در ضربات پنالتی در خانه آتزوری  در جام جهانی ۱۹۹۰وضربه پنالتی باجو در فینال ۱۹۹۴ آمریکا بود که توپ را به آسمان فرستاد تا طلایی پوشان برزیلی به سومین قهرمانی خود برسند و بی گمان شرم آورتر از بحران کالچو پولی در بحبوحه درخشش آنها در جام جهانی ۲۰۰۶ بود که قهرمانی چهارم ایتالیا در تورنمنت جام جهانی را منقش به فساد حاکم بر فوتبال آن کشور نمودو بحرانی که اعتبار مسابقات سری آ را خدشه دار کرد .
حالا ایتالیا توانست به تیمهایی چون چک اسلواکی قهرمان اروپا ۱۹۷۶ که در جام جهانی ۱۹۷۸ و دانمارک قهرمان اروپا ۱۹۹۲ که در جام جهانی ۱۹۹۴ و یونان قهرمان یورو ۲۰۰۴ که در جام جهانی ۲۰۰۶ صعود نکرد ملحق می شود که علیرغم داشتن عنوان قهرمانی اروپا ۲۰۲۰ در جام جهانی ۲۰۲۲ غایب است . ایتالیا سرزمین زیبایی و هنر و صد البته موطن تراژدی های مشهور چون رومئو و ژولیت حالا به زشتی و بی هنری و تراژدی فوتبالش مشهور است و باید چشم به آینده دوزد .

اختصاصی خبرگزاری پارس فوتبال – دکتر تورج عاطف

این مطلب بازنشر مطلب تاریخ 1401/1/6 است .

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *