بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

واکنش علیرضا بیرانوند به خداحافظی سیدجلال حسینی

علیرضا بیرانوند : دوست داشتم امسال هم کنارم باشد. خودش می‌داند چه خاطراتی با هم داشتیم

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | ۲۲:۲۰
علیرضا بیرانوند در پرسپولیس

علیرضا بیرانوند سنگربان ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است قانون سقف قراردادها قانون بدی است که باعث می‌شود فوتبالیست‌های توانمند در لیگ برتر ایران بازی نکنند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

علیرضا بیرانوند سنگربان ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است قانون سقف قراردادها قانون بدی است که باعث می‌شود فوتبالیست‌های توانمند در لیگ برتر ایران بازی نکنند.

به گزارش پارس فوتبال، علیرضا بیرانوند که به تازگی پس از دو سال دوری از پرسپولیس بار دیگر به این تیم بازگشته و در آستانه جام جهانی بار دیگر با پیراهن این تیم به میدان خواهد رفت در حاشیه دیدار نمادین فوتسال با شعارنه به اعتیاد مقابل خبرنگاران ایستاد و به سوالات آنها پیرامون مسائل مختلف واکنش نشان داد.

اولین سوال از بیرانوند که سال‌ها در تیم ملی و پرسپولیس پشت سر سیدجلال حسینی به میدان رفته درباره خداحافظی این بازیکن بود. بیرانوند که در حاشیه این دیدار نمادین در برخورد با سیدجلال حسینی با شوخی به خداحافظی او واکنش نشان داد و ابراز خوشحالی کرد، در گفتگو با خبرنگاران با ناراحتی درباره خداحافظی کاپیتان سابق تیم ملی و پرسپولیس حرف زد و گفت:

دوست داشتم امسال هم کنارم باشد. خودش می‌داند چه خاطراتی با هم داشتیم. همیشه وقتی پشت او در دروازه می‌ایستادم، احساس آرامش داشتم. یک کاپیتان بزرگ برای شخص من بود. الان هم به او خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم تمام افتخارات دوران بازی را در مربیگری هم به دست بیاورد.

او سپس با اشاره به مکالمه‌اش با سیدجلال حسینی به یکی از آرزوهای او در دوران بازی که محقق نشده پرداخت و اضافه کرد:

خیلی دوست داشت با پرسپولیس قهرمان آسیا شود و من همین الان که با او صحبت کردم گفت می‌ماند تا قهرمان بشویم. خیلی خوب است که با این روحیه کنار ما آمده و به کادر فنی پرسپولیس اضافه شده است. سیدجلال کاپیتان بزرگ پرسپولیس در این چند سال بود و اگر این اتفاق در آسیا برایمان رخ بدهد و قهرمان بشویم، اصلا جام را به سید می‌دهیم که بالا ببرد، چون هنوز هم کاپیتان ماست. به او خسته نباشد می‌گویم و امیدوارم در آینده موفق باشد.

سوال بعدی از بیرانوند درباره بهترین خاطراتش از کار کردن با سیدجلال حسینی بود و او در واکنش به این سوال بیان کرد:

ببینید سید همیشه تنها کسی بود که با صحبت‌هایش به بازیکنان روحیه می‌داد. به بازیکنان تمرکز می داد. مثلا باران که می‌آمد همیشه به من گفت که علیرضا زمین لیز است و مواظب باش ریباند ندهی. همیشه به من استرس می‌داد. بازی السد را که یک هیچ بردیم و در تهران یک یک کردیم و به فینال رفتیم، قبل از بازی گفت علی اگر تا قبل از دقیقه 20 بازی دو گل بخوریم خوب است. بعد گفتم سید یعنی اینقدر خطری است؟ می گفت فقط دعا کن تا دقیقه 20 دو هیچ دربیاییم. بعد که بیست را رد می‌کردیم می‌گفت تا دقیقه 40 دوهیچ باشیم عالیه. تا دقیقه 90 همینطور می‌گفت. بعد دقیقه 90 یک هیچ افتادیم جلو. سید گفت علی تا دقیقه 93 سه یک ببریم عالیه که بازی برگشت بتوانیم آنها را ببریم. اینقدر استرس می‌داد که .. واقعا دلم برایش در زمین تنگ می‌شود. خاطرات خیلی شیرینی در نفت، پرسپولیس و تیم ملی دارم و الان هم می‌خواهیم این خاطرات را ادامه بدهیم. به کادر فنی اضافه شده و امیدوارم بتوانیم موفق باشیم.

سنگربان ملی پوش پرسپولیس سپس درباره اینکه چطور می‌تواند با سیدجلال با عنوان جدیدش یعنی مربی کار کند و اینکه برای او سخت نیست، اینطور واکنش نشان داد:

به هر حال کسی که به کادر فنی اضافه می شود باید در مستطیل سبز به او احترام بگذاریم. همه ما. موقعی هم که بود واقعا به او احترام می گذاشتیم. در این چهار سالی که در پرسپولیس بودم، تمام اتفاقات رختکن و بیرون از رختکن و در زمین را آقا سید جمع می کرد. درست است که قبلا همبازی بودیم و بیشتر شوخی می کردیم، ولی الان به کادر فنی اضافه شده و وظیفه ما است که بیشتر به او احترام بگذاریم. بزرگ من است و او را بزرگ می‌بینم. حالا بیرون تمرین شاید با او راحت تر باشم ولی جلوی بچه ها این اجازه را به خودم نمی دهم. امیدوارم سال خوبی را در کنار هم داشته باشیم.

سوال بعدی از علیرضا بیرانوند درباره جام جهانی بود و اینکه چقدر امیدوار است بار دیگر در مهم ترین رویداد فوتبالی جهان سنگربان شماره یک تیم ملی ایران باشد. او در واکنش به این سوال گفت:

خب ببینید من تمام تلاشم را می‎‌کنم که در خدمت تیم ملی باشم. آرزوی تمام بازیکنان این است که به تیم ملی دعوت شوند و در یکی از مهم ترین رویدادهای فوتبال دنیا در جام جهانی بازی کنند. به هر حال من هم مثل بقیه بازیکنان که آرزو دارند در لیست نهایی باشند همین آرزو را دارم. هنوز نمی دانم در لیست نهایی هستم یا نیستم. باید تمام تلاشم را بکنم تا نظر کادر فنی را جلب کنم و امیدوارم بتوانم با آمادگی هر چه بیشتر به تیم ملی کمک کنم.

سنگربان تیم فوتبال پرسپولیس که پس از دو سال حضور در فوتبال اروپا بار دیگر به لیگ برتر ایران بازگشته در مورد قانون سقف قراردادها و اینکه چه دیدگاهی درباره آن دارد، توضیح داد:

من نمی دانم سقف قرارداد چقدر است.

بیرانوند که اطلاعاتی درباره قانون سقف قراردادها نداشت از خبرنگاران دراینباره اطلاعات خواست که آنها با گفتن ارقامی تاکید کردند که این موضوع هنوز به صورت رسمی از سوی سازمان لیگ فوتبال ایران به باشگاه ها ابلاغ نشده است. او در واکنش به این سوال گفت:

نمی توانم در این مورد صحبت کنم. می دانم هر بازیکنی که سه چهار ساله قرارداد دارد، بیست درصد به سال بعدش اضافه می شود. بازیکنان آزاد را نمی دانم. به هر حالا همین الان بازیکنانی هستند که ممکن است پیشنهادات خوبی از قطر و دوبی داشته باشند. جاهای دیگری هستند که پول خوبی می دهند و خودتان می دانید بازیکنانی داشتیم که به خاطر شرایط مالی مجبور شدند ایران را ترک کنند و به جاهای دیگر رفته اند. همه ما وظیفه داریم که مردم را خوشحال کنیم، تمام تلاشمان را بکنیم و به تیم ملی دعوت بشویم ولی خب آینده را هم باید دید. فوتبالیست های بزرگی در ایران هستند که وقتی فوتبالشان تمام می شود می دانید چه آینده ای دارند. همه شما آنها را می شناسید. هم از لحاظ مالی و هم زندگی. مسلما هر فوتبالیستی آینده خودش را می بیند و من دوستان خیلی خوبی دارم که به خاطر مسائل مالی و آینده ایران را ترک کرده اند. به نظرم اتفاق خیلی بدی است که سقف قرارداد بگذاریم. به نظرم هر فوتبالیست و هر ورزشکاری بتواند پول زیاد بگیرد نوش جانش.

سوال بعدی از بیرانوند این بود که آیا در صورت مصوب شدن قانون سقف قراردادها آیا مایل است که بار دیگر با پرسپولیس مذاکره کند. او به این سوال اینطور واکنش نشان داد:

ببخشید سازمان لیگ از خدایش است و هر سال از بازیکنان مالیات می گیرد. نسبت به آن قرارداد دو برابر مالیات می گیرد. ما هم مالیات سازمان لیگ را می دهیم، هم مالیات قرارداد و هم مالیات باشگاه را. ما هر پولی که می گیریم نزدیک 35 تا 40 درصد مالیات دادیم. در اروپا هم همینطور بود. من خودم دو سال اروپا بودم و 40 درصد مالیات دادم. یعنی ایران هیچ فرقی با اروپا ندارد و این پولی که می گیریم نصف می شود. یک نفر 10 میلیارد می گیرد و دو سه میلیارد مالیات می‌دهد. من می گویم هر ورزشکاری در هر رشته ای هر چقدر پول بگیرد نوش جانش. چون سختی کشیده است و نباید شلوغش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *