بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

پشت پرده قهرمانی تاریخی استقلال لو رفت ؛ شاهکار فرهاد مجیدی زیر سایه چند نکته مهم

ثبات و عملکرد مناسب مدیریت باشگاه استقلال ، انتخاب های درست فرهاد مجیدی و نظم و انضباط تیمی سه فاکتور کلیدی در قهرمانی آبی ها

نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۰
استقلال به رکورد تاریخی پرسپولیس رسید ؛ آبی‌ها در آستانه جاودانگی در لیگ برتر با عبور از 67 امتیاز

سعید ایرانی معتقد است که ثبات و عملکرد مناسب مدیریت باشگاه استقلال، انتخاب های درست فرهاد مجیدی و نظم و انضباط تیمی سه فاکتور کلیدی در قهرمانی آبی ها در لیگ برتر بوده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

استقلال دیشب جشن قهرمانی خود در لیگ برتر را برگزار کرد و پس از چیزی نزدیک به ۹ سال جام زرین لیک برتر ایران را از آن خود کرد.

فارغ از تلاش سایر تیم‌ها که به صورت مختصر به آن پرداخته خواهد شد، در اینجا قصد داریم به بیان دلایل مهم این قهرمانی ارزشمند فرهاد مجیدی و شاگردانش بپردازیم.

اما ابتدا باید اشاره ای هم به مشکلات مدیریتی پرسپولیس و فصل نچندان خوب و سرحال یحیی گل محمدی و بازیکنانش داشته باشیم و فصل سینوسی و عملکرد متزلزل سپاهان با محرم نویدکیا را نیز مورد نظر قرار دهیم.

پرسپولیس فصل را با نداشتن ثبات و تمرکز لازم در مدیریت خود آغاز کرد و صدری سرپرست این باشگاه تلاش می‌کرد خود را اثبات کند و با وعده‌های شیرین مدیریت خود را طولانی کند، اما در نهایت نتوانست نظر مثبت وزارت ورزش را به خود جلب کند.

در واقع پرسپولیس ابتدا ثبات لازم را در مدیریت نداشت و در نتیجه آن پول کافی برای تقویت خود را نتوانست داشته باشد و همین شد که انتخاب مناسبی هم در جذب بازیکن نداشت و خرید های جدید این تیم کمک حال یحیی گل محمدی نبودند، البته باید اذعان کرد که یحیی هم آن مربی فصول گذشته نبود.

اما دیگر مدعیان قهرمانی لیگ برتر یعنی سپاهان و تراکتور نتوانستند ثبات لازم را در عملکرد خوب حفظ کنند و سپاهان از نیم فصل دوم و تراکتور از همان ابتدا قافیه را باختند.

البته در مورد تراکتور حرف برای گفتن زیاد است و خیلی از مشکلات و دلایل نتیجه نگرفتن این تیم به مسائل مدیریتی مربوط می‌شود، اما در اینجا مجالی برای باز کردن بحث آن نیست.

سایر تیم‌ها نیز برخی مثل فولاد و گل گهر و حتی هوادار شایسته تحسین بودند و برخی نیز مانند شهر خودرو به دلیل بلاتکلیفی مدیریتی و نبود بودجه لازم آنگونه که هوادارانشان انتظار داشتند، ظاهر نشدند.

به هر حال استقلال با یک رکورد تاریخی و بدون حتی یک باخت قهرمان لیگ برتر بیست و یکم شد و دیشب در میان انبوه هوادارانش جام قهرمانی را به خانه برد.

در مورد استقلال باید مشخصا بیان کرد که شرایط این تیم دقیقا عکس شرایط پرسپولیس بود. آن‌ها خیلی زود مدیریت خود را شناختند و این مدیریت نیز به واسطه تجربه کافی و عملکرد مناسب جایگاه خود را تثبیت نمود و امکانات لازم را برای سرمربی و بازیکنانش مهیا کرد.

فرهاد مجیدی با آسودگی خیال توانست برنامه ریزی مناسب و انتخاب‌های درستی داشته باشد و از دستیارش گابریل پین تا خریدهای جدید نظیر کوین یامگا، رافائل سیلوا و امیرحسین حسین زاده بهترین عملکرد خود را داشتند. البته سایر خریدها نیز حداقل متوسط بودند و تا حد امکان از وظایفشان برآمدند.

در کنار موارد فوق نظم و انضباط درست و اصولی بر باشگاه استقلال حاکم بود و هر کسی فقط در حیطه وظایف خود عمل و صحبت می‌کرد و حتی فرهاد مجیدی در سخت‌ترین شرایط بر خلاف چارچوب تعیین شده از طرف مدیریت عمل نکرد و از همه مهم‌تر خود در مدیریت بازیکنان و کمک‌هایش بهترین عملکرد را داشت و هر بی انضباطی را در نطفه خفه کرد و نمونه بارز آن برخورد انضباطی با فرزاد مجیدی بود که خود یک درسی بزرگ برای بازیکنان شد.

در واقع اگر بخواهیم دلیل اصلی قهرمانی استقلال را در یک جمله کوتاه و چند کلمه کلیدی بیان کنیم، باید با این موارد بحث را جمع کنیم که مدیریت خوب در زمین و خارج آن، ثبات لازم در زمینه مدیریتی و فنی و انتخاب‌های درست و کارگشا از عوامل اصلی این موفقیت بود.

آری استقلال به معنای واقعی کلمه در مسیر درست حرکت کرد و در پایان این مسیر به سرمنزل مقصود رسید و کام خود و هوادارانش را به اندازه‌ای حدود ۹ سال شیرین کرد.

پس شایسته است که این متن را با این جمله به پایان برسانیم که؛ قهرمانی گوارای وجود استقلالی ها که شایسته این موفقیت بودند …

سعید ایرانی – اختصاصی پارس فوتبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *