بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

پایان نمایش عربستانی ها ؛ پرسپولیس حریفش را باز هم شکست داد

رد شکایت النصر از پرسپولیس در دادگاه عالی ورزش

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۲۰
شکایت النصر از پرسپولیس

دادگاه داوری ورزش پس از نزدیک به دو سال و نیم، بالاخره رای نهایی خود را در پرونده شکایت باشگاه النصر از پرسپولیس اعلام کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

دادگاه عالی ورزش رای نهایی خود در پرونده شکایت النصر از پرسپولیس را اعلام کرد.

به گزارش پارس فوتبال، دادگاه داوری ورزش پس از نزدیک به دو سال و نیم، بالاخره رای نهایی خود را در پرونده شکایت باشگاه النصر عربستان اعلام کرد که بر آساس آن، با توجه به اقدامات و دفاعیات باشگاه پرسپولیس، شکایت باشگاه سعودی به کلی رد شد و آن باشگاه محکوم به پرداخت جریمه شد.

این در حالی است که باشگاه النصر بلافاصله پس از شکست در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2020، شکایت خود را در کمیته انضباطی کنفداسیون فوتبال آسیا ثبت و پرسپولیس را متهم به استفاده از ۷ بازیکن غیرمجاز کرد. باشگاه النصر معتقد بود که سرخپوشان در وضعیت پنجره بسته نقل و انتقالاتی بازیکنان خود را جذب کرده‌اند.

با این حال کمیته انضباطی و سپس کمیته استیناف ای اف سی شکایت النصر را به فاصله یک ماه رد کردند اما باشگاه عربستانی این شکایت را ادامه داد و در دادگاه عالی ورزش مطرح کرد.

نکته جالب اینکه دادگاه CAS بارها صدور رای را به تعویق انداخت و جلسه استماع بین طرفین به انجام رساند تا اینکه سرانجام پس از دو سال و پنج ماه رای نهایی خود را ابلاغ کرد. نکته مهم این است که باشگاه النصر در این پرونده از وکلای خارجی استفاده کرد و امیدوار بود که ابتدا به جای پرسپولیس در فینال حضور یابد و سپس پاداش آسیایی این تیم را بگیرد. اما با صدور این رای نهایی، علاوه بر پرداخت هزینه سنگین دادرسی در دادگاه عالی ورزش، باشگاه النصر ملزم به پرداخت ۱۰ هزار دلار جریمه به ای اف سی هم شد.

با این حساب پاداش ۲.۷ میلیون دلاری پرسپولیس نیز در اختیار این باشگاه ماند؛ هرچند که به دلیل پایبندی ای اف سی به تحریم‌های بین المللی، پرسپولیس نتوانسته به این پاداش دسترسی پیدا کند.

دادگاه CAS در رای خود تاکید کرده است که باشگاه النصر عربستان دیگر حق هیچ‌گونه طرح شکایت درباره این موضوع را ندارد تا به این ترتیب این پرونده جنجالی سرانجام مختومه شود.

پرسپولیس در چارچوب نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا روز ۱۳ مهر ۱۳۹۹ و در حالی که عیسی آل‌کثیر را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت، در ضربات پنالتی النصر را شکست داد.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *